ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به دنبال حذف تعداد دیسلایک از ویدیوهای یوتیوب است

با توجه به اهمیت گزینه‌های «لایک» و «دیسلایک» و نقش موثر آنها در اعتبار کانال‌های یوتیوبی، یوتیوب در حال تست حذف گزینه دیسلایک است. برخی کاربران از گزینه دیسلایک به شکل نادرستی استفاده می‌کنند تا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

با توجه به اهمیت گزینه‌های «لایک» و «دیسلایک» و نقش موثر آنها در اعتبار کانال‌های یوتیوبی، یوتیوب در حال تست حذف گزینه دیسلایک است.

برخی کاربران از گزینه دیسلایک به شکل نادرستی استفاده می‌کنند تا اعتبار برخی کانال‌های یوتیوبی را زیر سوال ببرند. پپیشتر گفته شده بود یوتیوب قصد دارد تصمیم گیری در مورد نمایش عمومی لایک و دیسلایک را برعهده صاحبان کانال‌های یوتیوبی قرار دهد تا خودشان در مورد نمایش عمومی این دو گزینه برای محتوای تصویری تصمیم گیری کنند.

در حال حاضر امکان حذف گزینه دیسلایک تنها برای برخی کانال‌های یوتیوبی به صورت آزمایشی فعال شده است تا یوتیوب بتواند فیدبک‌های لازم را در این زمینه جمع آوری کند.

در تست حذف دیسلایک یوتیوب، تنها تعداد لایک‌های ویدیوهای مربوطه نمایش داده می‌شود و مدیران کانال‌های یوتیوب می‌توانند آمار مربوط به دیسلایک را در صفحه «یوتیوب استودیو» مشاهده کنند. در واقع دیسلایک‌ها به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود. گاهی اوقات کمپین‌هایی هدفمند برای دیسلایک کردن برخی ویدیوهای یوتیوب راه اندازی می‌شود و به اعتبار کانال مربوطه صدمه می‌زند. در همین راستا یوتیوب تصمیم گرفته با عدم نمایش تعداد دیسلایک‌ها راهکاری برای مقابله با چنین کمپین‌هایی ایجاد کند. گاهی اوقات نیز افزایش تعداد دیسلایک‌های ویدیوی یوتیوب به عنوان راهکاری برای جلب توجه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که با غیر فعال کردن نمایش این گزینه جلوی هر گونه سواستفاده گرفته خواهد شد.

یوتیوب معتقد است که چنین آمارهایی عموما آمار واقعی تنفر کاربران را نشان نمی‌دهد و قابل اعتماد نیستند. بلکه به صورت هدفمند راهبرد می‌شود و گاها اهداف دیگری را دنبال می‌کند. یوتیوب برای جلوگیری از سو استفاده از چنین گزینه‌هایی، تصمیم گرفته گزینه حذف نمایش دیسلایک و همچنین گزینه لایک را به صورت آزمایشی فعال کند.

علاوه بر اینکه تعداد دیسلایک‌های غیر واقعی می‌تواند تاثیر منفی بر افکار عمومی در مورد محتوای ویدیوی منتشر شده داشته باشد،‌تعداد لایک‌های غیر واقعی نیز همین وضعیت را دارد. در واقع تعداد لایک غیر واقعی نیز واقع بینانه نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    تو جریان سخنرانی بایدن هم کلی دیسلایک نصیبش شد تعداد دیسلایک هارو کم کردن بعدش کلا بستن کامنتارو

  • mohsen
    mohsen | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    اینها بهونه اس . بعد از قضیه کرونا ویدیوی صحبت های بیلگیتس جنایتکار انقدر دیسلایک خورده بود که آبروریزی حساب میشد اول دیسلایک هارو کم کردن بعد هم کامنت ها رو بستن که پر بود از توضیح جنایت‌های بیلگیتس بخصوص در مورد عقیم سازی هایی که با پوشش واکسن تو آفریقا انجام داده بود

مطالب پیشنهادی