ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دورکاری با حقوق کمتر بهتر است یا حضور فیزیکی با حقوق بالاتر؟

در نظر سنجی منتشر شده از سوی وب‌سایت «Blind»، بیشتر کارمندان ترجیح می‌دهند دورکار باشند و حقوق کمتری بگیرند تا اینکه بخواهند در دفتر کار حضور فیزیکی داشته باشند و حقوق بالاتری دریافت کنند. وب‌سایت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در نظر سنجی منتشر شده از سوی وب‌سایت «Blind»، بیشتر کارمندان ترجیح می‌دهند دورکار باشند و حقوق کمتری بگیرند تا اینکه بخواهند در دفتر کار حضور فیزیکی داشته باشند و حقوق بالاتری دریافت کنند.

وب‌سایت Blind در نظرسنجی از ۳۰۰۰ نفر از آنها سوال جالبی پرسیده است: «ترجیح می‌دهید حقوق بیشتری دریافت کنید و در محل کار حضور فیزیکی داشته باشید یا حقوق و دستمزد کمتری دریافت کرده ولی به صورت دورکار به فعالیت خود  ادامه بدهید؟» بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند که حقوق و دستمزد کمتری دریافت کنند ولی به صورت دورکار به فعالیت خود ادامه بدهند.

در نظرسنجی انجام شده بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۶۴.۳ درصد آنها گفته بودند که ترجیح می‌دهند به کار خود در خانه ادامه می‌دهند. در حالی که ۳۵.۷ درصد آنها ترجیح می‌دهند که حقوق بیشتری دریافت کنند و به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.

براساس داده‌های آماری وب‌سایت Blind، در حدود ۷۱ درصد کارمندان Airbnb، همچنین ۸۱ درصد کارمندان Lyft، به علاوه ۸۹ درصد کارمندان توییتر و تمامی کارمندان Zillow علاقمند هستند به کار خود به صورت دورکاری ادامه بدهند تا اینکه بخواهند مثل قبل در محل کار حضور فیزیکی داشته باشند.

همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل به دورکاری روی آورند. دورکاری مزایا و چالش‌های خاص خودش را دارد. بسیاری از مشاغل با دورکاری پرسنل خود با مشکل زیادی نداشتند، ولی در برخی کسب و کارها چنین وضعیتی وجود ندارد و دورکاری مشکلات خاص خودش را دارد.

با وجودی که آمارها نشان می‌دهد کارمندان بیشتری تمایل به دورکاری دارند، اما دورکاری چالش‌ها و مسایل خاص خودش را دارد و برخی صاحبان کسب و کار با گذشت بیش از یک سال از همه گیری کرونا تمایل دارند نیروهای کاری آنها به صورت فیزیکی در دفتر کار به فعالیت خود ادامه بدهند.

در نظر سنجی دیگری که با همکاری دانشگاه هاروارد انجام شده است، از ۱۵۰۰ نفر نیروی متخصص دورکار نظرسنجی به عمل آمد و بیش از ۸۱ درصد آنها اعلام کرده بودند که تمایلی به بازگشت به دفتر کار ندارند و ترجیح می‌دهند به دورکاری ادامه بدهند یا  در نهایت در برنامه ترکیبی از دورکاری و حضور فیزیکی فعالیت کنند.

در این نظر سنجی ۶۱ درصد از افرادی که اعلام کرده بودند به دورکاری تمایل بیشتری دارند، گفته بودند ترجیح می‌دهند ۲ تا ۳ روز در خانه کار کنند و ۲۷ درصد گفته بودند که تمایل دارند کاملا دورکار باشند.

جالب است که نظر سنجی انجام شده فقط ۱۸ درصد از شرکت کنندگان گفته بودند که تمایل دارند به صورت حضوری در دفتر حاضر شوند. جالب آن است که والدین بچه دار و افراد متاهل بیشتر از مجردها تمایل مایل به بازگشت به دفتر کار هستند.

بسیاری از افرادی که تمایل به دورکاری دارند می‌گویند زمان زیادی را صرف رفت و آمد می‌کنند و علاوه بر این پول زیادی را نیز صرف هزینه رفت و آمد می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی جالب یود، ممنون

مطالب پیشنهادی