ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان از کشف حدود ۵۰ کهکشان کاملا جدید خبر می‌دهند

کهکشان راه شیری با حداقل ۱۰۰ میلیارد و شاید حدود ۴۰۰ میلیارد ستاره، تنها یک کهکشان است. تیمی از ستاره‌ شناسان در تحقیق جدیدی از کشف ۴۴ کهکشان کاملا جدید خبر‌ داده‌اند که هر کدام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کهکشان راه شیری با حداقل ۱۰۰ میلیارد و شاید حدود ۴۰۰ میلیارد ستاره، تنها یک کهکشان است. تیمی از ستاره‌ شناسان در تحقیق جدیدی از کشف ۴۴ کهکشان کاملا جدید خبر‌ داده‌اند که هر کدام حاوی تعداد زیادی ستاره، سیاره و ماه و قمر هستند.

محققان برای کشف کهکشان‌های جدیدی که پیش از این خبری از آنها نبوده و در منطقه‌ای از فضا به نام «خوشه کهکشانی فورناکس» مخفی شده بودند از داده‌های منابع مختلفی استفاده کرده‌اند. خوشه فورناکس خوشه‌ای از کهکشان‌ها محسوب می‌شود که حدود ۶۵ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد و منبع عظیمی برای اکتشافات قبلی بوده است.

در این مورد برای کشف ۴۴ کهکشان جدید از داده‌های بیشتری کمک گرفته شده و به نظر می‌رسد این کهکشان‌ها شبیه به کهکشان راه شیری نیستند.

در جهان انواع مختلفی از کهکشان‌ها وجود دارد. کهکشان‌های مارپیچی مانند کهکشان‌ ما، تنها یک نوع محسوب می‌شوند. کهکشان‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. از موارد تازه کشف شده به عنوان UCD یا کهکشان‌های کوتوله فوق متراکم یاد می‌شود. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، این کهکشان‌‌ها بسیار متراکم هستند و فقط حدود ۲۰۰ سال نوری عرض دارند و از آن جایی که اندازه آن‌ها کوچکتر است، ستاره‌های کمتری را در خود جای داده‌اند. تخمین زده شده که این کهکشان‌های کوتوله فوق متراکم تقریبا ۱۰۰ میلیون ستاره را می‌توانند در خود جای دهند.

به گفته محققان کهکشان‌های جدید بیش از ۱۱۷۰ سال نوری با هسته خوشه فاصله دارند و به همین دلیل کشف آن‌ها در تحقیقات قبلی بسیار دشوار بوده. محققان قصد دارند با استفاده از تصاویر نوری عمیق و داده‌های مادون قرمز یک بار دیگر تعداد کهکشان‌های UCD خوشه فورناکس را مورد بررسی قرار دهند.

با این وجود این واقعیت که کهکشان‌ها در فاصله تقریبا ۶۵ میلیون سال نوری از زمین وجود دارند، بسیار مهیج و غیرقابل توصیف است. متاسفانه برای اینکه دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب کنند نیاز به فناوری‌های جدیدی دارد و تامین آن‌ها ممکن است مدت زیادی طول بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    کهکشان هایی که میتونیم ببینیم کهکشان هایی هستن که طول چندین میلیون سال نورش به ما رسیده و کهکشان هایی هستن که هنوز نورشون نرسیده انقدر دورن

    • Ali Hatami
      Ali Hatami | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

      چقدر ما کوچیکیم تو این هستی...

مطالب پیشنهادی