ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال‌جی
تکنولوژی

معاون دادستان کشور: بازگشت سامسونگ و ال جی به کشور ممنوع است

معاون قضایی دادستان کل کشور در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب اعلام کرد دو شرکت سامسنگ و الجی در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و ایران در حوزه قضایی اجازه نخواهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۲

معاون قضایی دادستان کل کشور در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب اعلام کرد دو شرکت سامسنگ و الجی در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و ایران در حوزه قضایی اجازه نخواهد داد که این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند.

«سعید عمرانی» در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب در اصفهان، در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: «این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت‌ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.»

عمرانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی با طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌زنی، قطعه‌سازی در حوزه لوازم خانگی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند، تاکید کرد که از نظر او محصولات ایرانی حالا به پای کیفیت محصولات خارجی رسیده است: «اگر برند محصولات ایرانی را با یک برند معروف خارجی تغییر دهند قطعا باورمان می‌شود که این محصول خارجی است.»

وی ادامه داد: «سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این مبناست که در شرایطی که دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده، به خطرانداختن دستاوردهایی که در دوران تحریم‌حاصل شده، اقدامی نادرست است.» عمرانی تصریح کرد: «از منظر حقوقی دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط سختی کشور را ترک کردند البته اقدام خوبی بود زیرا در صورت ادامه حضور و فعالیت آن ها در ایران، هیچگاه شاهد پیشرفت فعلی کارخانه های ایرانی نبودیم.»

عمرانی باور دارد که شرکت‌های خارجی جایی در کشور ما ندارند. او با تاکید بر این ایده گفت که کارگران و مهندسان ایرانی نشان دادند به مراتب از رقبای خارجی خود عملکرد مبتنی دانش و به مراتب قوی‌تری دارند: «ما نیز در قوه قضائیه به هیچ یک از محصولاتی که نمونه داخلی دارد، اجازه ورود به کشور را نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.»

چندی پیش بود که سامسونگ و الجی در بخش لوازم خانگی اعم از وسایل صوت و تصویری و خانه و آشپزخانه تقریبا از ایران خارج شدند و بسیاری از فروشگاه‌های نمایندگی مرتبط با این دو برند تبدیل به برندهای ایرانی با نام جی پلاس و سام سرویس شدند، دو برند ایرانی که ادعا می‌کنند با دانش و تجربه و همکاری دراز مدتی که با شرکت‌های کره‌ای داشته‌اند توانسته‌اند تکنولوژی‌های مشابه آن را در کشور تولید کنند.

صحبت‌های عمرانی به معنی عدم تجارت جهانی ایران با برندهای خارجی است و سیاست عدم اجازه ورود محصولات خارجی به کشور در صورت تولید آن محصول در ایران، سیاستی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی آن را در دراز مدت به ضرر بازار در کشور می‌دانند. این اتفاق در صنایع مختلفی رخ داده و نتایج چندان خوبی در برنداشته و حال به نظر می‌رسد دامنه آن به لوازم خانگی هم رسیده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ صحبت‌های خود را در این مورد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • CCR
    CCR | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    جناب معاون قضایی دادستان کل کشور خودت تو خونه کدوم محصول ایرانی رو داری مرد باش بیا بگو

  • alirezaasadi.ta@gmail.com
    alirezaasadi.ta@gmail.com | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    نمی‌گویم نباید از تولید داخل حمایت کرد ولی این راهش نیست. با انحصار تولید توسط سازنده ایرانی، کیفیت و مشتری مداری به شدت افت خواهد کرد و به تدریج به علت افت کیفیت و نبود رقبای جهانی، تکنولوژی ساخت هر روز پایین‌تر و ایستا شده و قیمت تمام شده بالاتر می‌رود و در کنار نبود پویایی و تحقیق و توسعه، امکان صادرات هم نخواهند داشت.
    در بخش محصولات الکترونیکی، ما تولید کننده واقعی نداریم و محصولات چینی با کیفیت معمولی رو به پایین، صرفاً مونتاژ می‌شوند. امروزه بسیاری از صنایع، به صنعت الکترونیک وابستگی زیادی دارند. منابع تولید ما باید به سمت صنایعی برود که تولید آنها توجیه اقتصادی داشته باشد و پتانسیل و مزیت تولید آن فراهم باشد...

  • sina_majidi
    sina_majidi | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    کشورهای ضعیف در صنعت براحتی نمیتونن به جایی برسن که مثلا سخت افزار یک گوشی هوشمند (چیپ، ماژول دوربین و غیره) رو تولید کنند، و اگر کسی هم وارد این صنعت بشه باید بسیاری از سخت افزارها رو از شرکت های دیگه تهیه کنه. و صرفا بشه طراح ظاهر و مونتاژ کننده قطعات.

    اما تولید لوازم خانگی مثل ساخت یک آپارتمان میمونه، بسیار ساده محسوب میشه، حالا یکی میشه بساز بفروش و بی کیفیت کار میکنه، یکی هم میتونه خوب بسازه و کمتر سود کنه.

    همه چیز بستگی به تولید کننده داخلی داره که چه سیاستی رو پیش بگیره. من با وجود اینکه طرفدار سیاست ممنوع بودن بازگشت این دو برند در موضوع لوازم خانگی نیستم، اما نمیشه از فرصت ایجاد شده برای تولید کننده ایرانی چشم پوشی کرد، خیلی از مهندس ها و طراح های ایرانی میتونن صاحب کار و موفقیت بشن و آرزوی رفتن از سرزمین مادریشون رو نداشته باشن.

    اما از طرفی ها مثل اکثر مخالفین امید کمی دارم که به جاهای خوبی برسن تولید کننده های داخلی، چرا که با وجود تحریم ها، ما حتی اگر تولید کننده با کیفیتی هم داشته باشیم ، وقتی نتونه محصولاتش رو صادر کنه، حتما همیشه یک قدم عقب تر میمونه از شرکتی که پول زیادی تونسته بدست بیاره و برای تکنولوژی های جدید میتونه سرمایه گذاری کنه.

  • sina_majidi
    sina_majidi | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    تنها تلویزیون هستش که در لوازم خانگی نیاز به پنل خوب داره، که ساخت پنل های با کیفیت فعلا دست چندتا شرکت هستش که اگر کسی بخواد وارد این صنعت بشه باید پنل رو از همون شرکت ها تهیه کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی