ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک سناتور آمریکایی با لایحه‌ای می‌خواهد مانع از خرید و ادغام غول‌های فناوری شود

«جاش هاولی»، سناتور محافظه‌کار آمریکایی از طرحی رونمایی کرده که شرکت‌هایی با ارزش فراتر از ۱۰۰ میلیارد دلار را از خرید و ادغام شدن با سایر شرکت‌ها منع می‌کند. او می‌خواهد جلوی بزرگ‌تر شدن غول‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

«جاش هاولی»، سناتور محافظه‌کار آمریکایی از طرحی رونمایی کرده که شرکت‌هایی با ارزش فراتر از ۱۰۰ میلیارد دلار را از خرید و ادغام شدن با سایر شرکت‌ها منع می‌کند. او می‌خواهد جلوی بزرگ‌تر شدن غول‌های دنیای فناوری از جمله اپل، آمازون، فیسبوک، مایکروسافت و گوگل را بگیرد.

به گزارش وب‌سایت Axios، طرح آقای هاولی همچنین از طریق افزایش جریمه‌ها و پایین آوردن آستانه تحمل استانداردهای قانونی به تقویت قوانین ضدانحصار می‌پردازد. برای مثال، تعقیب قضایی شرکت‌ها به واسطه قوانین فدرال به جای تمرکز بر استانداردهای موجود در زمینه‌ آسیب‌رسانی به مصرف‌کنندگان بر حفاظت از رقابت در بازار تمرکز خواهد کرد.

طبق این لایحه جدید، شرکت‌هایی که در پرونده‌های مقابله با انحصارگرایی شکست می‌خورند، باید تمام سود حاصل از رفتارهای ضدرقابتی خود را تسلیم قانون کنند. به‌علاوه، کمیسیون تجارت فدرال هم ابزارهای قانونی جدیدی برای کنترل شرکت‌های بزرگ فناوری پیدا خواهد کرد.

جاش هاولی در بیانیه‌ای گفته: «این کشور و این دولت نباید به دست چند شرکت بزرگ اداره شود. حزب جمهوری‌خواه باید دوباره به حزبی برای مقابله با انحصارگرایی تبدیل شود. می‌دانید که این بخشی از تاریخ ماست.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید آقای هاولی شرکت‌های بزرگ صنعت داروسازی را هم هدف قرار داده. این صنعت در حال حاضر توسط چند شرکت بسیار بزرگ اداره می‌شود و تحت کنترل آن‌هاست. لایحه پیشنهادی این سناتورِ ایالت میزوری از نظر ابعاد و مقیاس شبیه طرحی است که سناتور «ایمی کلوبوچار» در ماه فوریه معرفی کرده بود. کلوبوچار در حال حاضر ریاست زیرکمیته قضایی سنا در حوزه رفتارهای انحصارگرایانه شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، آمازون، فیسبوک، گوگل و توییتر را برعهده دارد.

شرکت‌های بزرگ فناوری در سطوح مختلف و دادگاه‌های گوناگون با پرونده‌های متعددی در زمینه مسائل ضدانحصار روبرو هستند. قانون‌گذاران آمریکایی چند ماهی است که به شکل جدی کار بررسی عملکرد این شرکت‌ها را شروع کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها دست از سر آن‌ها بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    کاره خوبی میکنه. انحصار یه سمه برای اقتصاد رقابتی.

مطالب پیشنهادی