ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌ ۲۰۲۳ اپل احتمالا با فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر معرفی می‌شود

اپل برنامه‌های مختلفی را برای گوشی‌های آیفون آینده خود دنبال می‌کند. گفته می‌شود احتمالا آیفون‌های جدید این شرکت از سال ۲۰۲۳ با فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. «مینگ-چی کو» ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اپل برنامه‌های مختلفی را برای گوشی‌های آیفون آینده خود دنبال می‌کند. گفته می‌شود احتمالا آیفون‌های جدید این شرکت از سال ۲۰۲۳ با فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل در گزارشی اعلام کرد که آیفون‌های آینده اپل که از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌شوند از طراحی متفاوت و جدیدی برخوردار خواهند بود و در آن‌ها دیگر خبری از بریدگی بالای نمایشگر نیست.

کو همچنین به این موضوع اشاره کرده است که گوشی‌های تولید شده در سال ۲۰۲۳ علاوه بر این سیستم به همراه لنز دوربین تله فوتو عرضه خواهند شد. او معتقد است که اپل در سال ۲۰۲۲ حداقل برای برخی از گوشی‌های آیفون از طراحی نمایشگر مجهز به حفره دوربین موسوم به طراحی پانچ به جای طراحی ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر استفاده خواهد کرد.

تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره در ابتدا با آیفون 10 معرفی شد که این دوربین در قسمت بریدگی بالای نمایشگر قرار داشت.  قابل ذکر است که پیش از این برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره داشت که گوشی آیفون ۱۴ با حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. حالا کو اظهار می‌کند که حداقل یکی از مدل‌های بالا رده آیفون در سال ۲۰۲۳ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و با طراحی تمام صفحه و بدون بریدگی بالای نمایشگر معرفی خواهد شد. با این حال او به این موضوع اشاره‌ای نکرده است که آیا هر دو فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت در یک دستگاه ارائه خواهند شد یا اینکه اپل قصد دارد فقط در گوشی‌های بالا رده از این فناوری استفاده کند.

در نظر داشته باشید که پیشتر گفته شده بود که اپل قصد دارد گوشی‌های هوشمند آینده خود برای اولین بار با بهره مندی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در دسترس کاربران قرار دهد. از نظر اصول فنی، توسعه سیستم تشخیص چهره زیر نمایشگر، با توجه به اینکه دوربین TrueDepth باید از طریق پیکسل‌های روی صفحه نمایش قادر به خواندن و تشخیص چهره‌ افراد باشد، به سیستم‌های پیشرفته‌تری احتیاج دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی