ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصمیم کاخ سفید برای حل مشکل کمبود جهانی چیپ به معضلی برای سامسونگ تبدیل می‌شود

کاخ سفید اخیرا جلسه‌ای را با بزرگترین شرکت‌های صنعت نیمه‌ هادی برگزار کرده  تا در جریان بحران کمبود تراشه جهانی قرار بگیرد و راهکاری بیاندیشد. در حالی که جزئیات این جلسه کاملا محرمانه است، به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

کاخ سفید اخیرا جلسه‌ای را با بزرگترین شرکت‌های صنعت نیمه‌ هادی برگزار کرده  تا در جریان بحران کمبود تراشه جهانی قرار بگیرد و راهکاری بیاندیشد. در حالی که جزئیات این جلسه کاملا محرمانه است، به نظر می‌رسد سامسونگ با مسیری دشوار روبرو خواهد شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده صریحا اعلام کرده که می‌خواهد شرکت‌های نیمه هادی، تراشه‌های خود را به جای چین در آمریکا تولید کنند. این موضوع به معضلی بزرگ برای سامسونگ تبدیل می‌شود. این شرکت باید بین دو بازار مهم و بزرگ، یکی را انتخاب کند.

سامسونگ در حال حاضر در آستین، تگزاس کارخانه تولید تراشه‌ای را اداره می‌کند. هر چند گفته می‌شود که در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه دیگری در خاک آمریکا است. به گفته ناظران صنعت، این شرکت کره‌ای از انجام این تصمیم اطمینان ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد به دنبال بحث‌های شکل گرفته، سامسونگ سریعا باید برای ادامه مسیر خود تصمیم‌گیری کند.

از آن جایی که «لی جائه-یونگ» رئیس هیئت مدیره سامسونگ در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، شرکت کره‌ای به سختی می‌تواند تصمیم گیری کند و نبود فردی تصمیم گیرنده شرایط سختی را برای این شرکت به وجود آورده است.

یکی از اهداف اصلی جلسه اخیر کاخ سفید، ایجاد زیرساخت‌های جدید برای تولید تراشه در ایالات متحده عنوان شده است. جو بایدن می‌خواهد تمام شرکت‌های حوزه نیمه هادی در خاک آمریکا تولید خود را ادامه بدهند. از طرفی این حرکت زنجیره تامین تراشه‌های آمریکا را تقویت می‌کند و از طرفی دیگر به چین ضربه می‌زند. در همین حال سامسونگ هم تحت فشار قرار دارد و خیلی سریع باید یکی از دو مسیر پیش رو را برای خود انتخاب کند.

علاوه بر این، دولت کره از تراشه‌ سازان داخلی می‌خواهد تولیدات محلی خود را گسترش دهند. گزارش شده است که این کشور در حال تهیه یک بسته جامع برای تشویق سرمایه‌ گذاری در بخش ریخته‌ گری است. تمام این موارد تصمیم گیری را برای سامسونگ دشوارتر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    سامدونگ آمریکاست، چین بره گوشی های مزخرف تولید کنه
    اصلا هم نیست گوشی گرون بشه

  • SnailMan
    SnailMan | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    عجب گیری کردیم از دست این امریکا وا، حالا ببین یه کاری می کنی قیمت تراشه و موبایلو ده برابر کنی.
    بابا چین داره ارزون درست میکنه، تا میبینه یکی داره ازش پیشی میگیره، هرچی قانون تو دنیاست زیرپا میزاره، عجبا

    • Aliej
      Aliej | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

      داره اشتغال زایی مفت میکنه
      بعدشم به شرکتا تسهیلات میده برا تایس و برخی مزایا

مطالب پیشنهادی