ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرایط دریافت واکسن کرونا خارج از نوبت و با پرداخت هزینه، اعلام و سپس تکذیب شد

سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد افرادی که نمی‌توانند برای واکسن صبر کنند می‌توانند از واکسن‌های وارد شده توسط شرکت‌های بخش خصوصی استفاده کنند و پول آن را پرداخت کنند. ساعاتی پس از این اظهارات اما ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۰

سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد افرادی که نمی‌توانند برای واکسن صبر کنند می‌توانند از واکسن‌های وارد شده توسط شرکت‌های بخش خصوصی استفاده کنند و پول آن را پرداخت کنند. ساعاتی پس از این اظهارات اما سخنگوی سازمان غذا و دارو این موضوع را تکذیب کرد.

بعد از ظهر امروز «علیرضا رئیسی»، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به زمزمه‌هایی پیرامون پولی شدن واکسیناسیون کرونا، اعلام کرد که برخی برای واکسن عجله دارند و بر همین اساس ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده تا افراد و شرکت‌ها با ارز نیمایی واکسن وارد کنند و به این افراد که نمی‌توانند صبر کنند و منتظر دریافت واکسن باشند، واکسن‌ها را بفروشند.

او تاکید کرد که بعید می‌داند مردم از این موضوع استقبال کنند: «بعید می‌دانم که مردم از این موضوع استقبال کنند و این موضوع حتما باید از سیاست‌های وزارت بهداشت جدا شود چرا که طبق سیاست‌های اعلام شده، همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است، می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.»

رئیسی همچنین تاکید کرد که واکسن‌های وارداتی حتما باید واکسن‌های معتبر مورد تایید سازمان غذا و دارو باشند و در مورد قیمت‌ها نیز باید یک توافقی صورت بگیرد تا واکسن با هر قیمتی به دست مردم نرسد.

ساعاتی پس از انتشار این اظهارات در رسانه‌ها، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگویی با ایسنا آنها را تکذیب کرده است. «کیانوش جهانپور» در این مورد گفته است: «هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید۱۹ به صورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.»

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه واکسیناسیون پولی کرونا در کشور صحت ندارد اعلام کرده «واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ بصورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دور زدن این برنامه ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد را تکذیب می‌کند.»

خاطر نشان می‌شود چندی پیش رییس جمهوری کشور اعلام کرد که «نمی‌توانیم برای واکسن بومی صبر کنیم و نیاز داریم تا واکسن وارد کنیم.»

«حسن روحانی» در این باره گفته بود: «امروز کلید یک واکسن است اتفاقا شرکت های خصوصی راحت تر می توانند واکسن ها را وارد کنند. ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

    ای جان دعوا😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی