ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت آئودی A6 E-Tron با طراحی بسیار جذاب و برد حرکتی ۷۰۰ کیلومتر معرفی شد

شرکت آئودی از یک کانسپت فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این کانسپت زیبا A6 E-Tron نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است، از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی سود می‌برد. قابلیت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

شرکت آئودی از یک کانسپت فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این کانسپت زیبا A6 E-Tron نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است، از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی سود می‌برد. قابلیت شارژ فوق سریع باتری که با 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر را بدست می آورد، مهمترین ویژگی فنی این کانسپت جذاب ژرمن هاست.

کانسپت آئودی A6 E-Tron

با 4.96 متر طول، 1.96 متر عرض و 1.44 متر ارتفاع، تازه‌ترین مفهومی ارباب حلقه‌ها ابعادی مشابه با A7 اسپرتبک و یا مرسدس بنز E کلاس دارد. این خودرو روی رینگ‌های غول‌پیکر 22 اینچی جلوه‌ای خاص پیدا کرده است.

کانسپت آئودی A6 E-Tron

چراغ‌های ماتریکس LED باریک آئودی A6 E-Tron طوری طراحی شده‌اند که در کنار روشن کردن مسیر پیش رو، می‌توانند به عنوان یک پروژکتور نیز عمل کنند. این قابلیت سرنشینان را قادر می‌سازد مثلا یک بازی ویدیویی را بجای نمایشگر داخلی روی دیوار بازی کنند!

در نمای عقب، کانسپت A6 E-Tron هم همانند بسیاری از مدل‌های اخیر از جمله فیس‌لیفت Q5، به چراغ‌های باریک سرتاسری از نوع OLED مجهز شده است. به گفته آئودی، با تکیه بر این تکنولوژی، چراغ‌های عقب A6 E-Tron می‌توانند عملا هر شکل دلخواه را به عنوان گرافیک داخلی نمایش دهند.

طبق انتظار در ساخت این کانسپت از پلتفرم پریمیوم برقی (Premium Platform Electric) که با همکاری آئودی و پورشه توسعه یافته، استفاده شده است. شاید بدانید Q6 E-Tron و نسل بعدی ماکان اولین مدل‌هایی هستند که از سال 2022 با این پلتفرم وارد فاز تولید انبوه خواهند شد.

پیشرانه به کار رفته در آئودی A6 E-Tron یک نمونه دو موتور است. این دو موتور با همکاری هم 470 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در عرض کمتر از 4 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسانند.

سیستم تعلیق آئودی A6 E-Tron از نوع بادی است

انرژی‌بخش A6 E-Tron پک باتری 100 کیلووات ساعتی است. این باتری حجیم بین دو اکسل نصب شده تا وزن آن به شکلی بهینه توزیع شود. آئودی می‌گوید این باتری از حداکثر نرخ شارژ 270 کیلووات پشتیبانی می‌کند. این امر به معنای آن است که تنها با 10 دقیقه توقف در یک ایستگاه شارژ پر سرعت، انرژی لازم برای پیمایش مسافت 300 کیلومتر در باتری A6 E-Tron ذخیره می‌شود. رسیدن شارژ باتری از 5 به 80 درصد هم، نیازمند تنها 25 دقیقه زمان است.

آئودی A6 E-Tron از سیستم کواترو بهره‌مند است و هر چهار چرخ آن محرک هستند

اما در صورت پر بودن باتری، A6 E-Tron مطابق با استاندارد WLTP قادر است تا 700 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این برد حرکتی درخشان به واسطه بهره‌گیری از باتری حجیم و ایرودینامیک پیشرفته حاصل شده است؛ بد نیست بدانید A6 E-Tron ضریب درگی برابر با 0.22cd دارد.

متاسفانه آئودی فعلا تصویری از کابین جدیدترین مفهومی خود منتشر نکرده، با این حال ارباب حلقه‌ها تاکید دارد فضای داخلی این خودرو در واقع پیش‌نمایشی است از کابین دیگر مدل‌هایی که بر مبنای پلتفرم پریمیوم برقی بدست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iamamirrahmati
    iamamirrahmati | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    چقدر خفنه. طراحیش محشره

مطالب پیشنهادی