ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: اسپیپس ایکس تا ۲۰۲۴ فرود مجدد انسان روی ماه را محقق می‌کند

ایلان ماسک معتقد است که برنامه ناسا برای فرود مجدد انسان بر سطح ماه در سال ۲۰۲۴ دور از دسترس نیست. ناسا از طریق پروژه «آرتمیس» هدف درازمدت‌تری را دنبال می‌کند و می‌خواهد تا سال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

ایلان ماسک معتقد است که برنامه ناسا برای فرود مجدد انسان بر سطح ماه در سال ۲۰۲۴ دور از دسترس نیست. ناسا از طریق پروژه «آرتمیس» هدف درازمدت‌تری را دنبال می‌کند و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حضور انسان بر ماه را پایدار کند.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ از ناسا خواست که تا سال ۲۰۲۴ اولین ماموریت انسانی آرتمیس را انجام دهد. کارشناسان به‌طور کلی معتقدند که این هدف‌گذاری چندان واقع‌گرایانه نیست و در شرایط فعلی نمی‌دانیم که دولت بایدن اصلا تمایلی به پایبندی به این ضرب‌الاجل دارد یا نه. ولی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید این هدف با کمک راکت استارشیپ که ناسا اخیرا آن را به عنوان فرودگر برنامه آرتمیس انتخاب کرده بود، قابل دستیابی است.

ماسک در یک کنفرانس خبری پس از پرتاب موفقیت‌آمیز «کرو-۲» گفت: «فکر می‌کنم این اتفاق خواهد افتاد. فکر می‌کنم ۲۰۲۴ شدنی باشد. ما برای زودتر از این تاریخ هدف‌گذاری می‌کنیم.» او اضافه کرد که به نظرش استارشیپ تا ۲۰۲۳ می‌تواند انسان‌ها را به‌صورت مرتب به فضا بفرستد.

مدیرعامل اسپیس ایکس ادامه داد: «البته نباید اشتباهات زیادی داشته باشیم. کارهایی باید صورت بگیرد، ولی با سرعت پیشرفت می‌کنیم. باید مطمئن شویم که نوآوری با سرعت بیشتری جلو می‌رود و بعد می‌توانیم ظرف چند سال راکت را آماده کنیم.»

اسپیس ایکس از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون چهار بار نمونه‌های اولیه استارشیپ را در ارتفاع بالا به پرواز درآورده و به‌رغم اینکه هر چهار راکت آن‌ها در بخش عمده ماموریت عملکرد درستی داشتند، در هنگام فرود دچار مشکل شدند. البته راکت مرحله‌ اولی که استارشیپ را از زمین بلند خواهد کرد، «سوپر هوی» نام دارد که فعلا نمونه اولیه آن ساخته شده و هنوز برای پرواز مورد آزمایش قرار نگرفته است.

ماسک اذعان داشت که زمان‌بندی او خوش‌بینانه است و نباید با دید قطعیت به آن نگاه کرد. ولی موفقیت مجدد اسپیس ایکس در ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی باعث می‌شود امید بیشتری به پروژه‌های این شرکت داشته باشیم. اسپیس ایکس اکنون در کمتر از ۱۲ ماه سه فضاپیمای سرنشین‌دار را به مدار زمین ارسال کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی