ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۱ همچنان فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کند

طبق گزارشی جدید، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ توانسته‌اند به سهم ۶۱ درصدی از کل فروش آیفون‌ها در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ دست پیدا کنند و البته آیفون ۱۱ هم در این بازه زمانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

طبق گزارشی جدید، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ توانسته‌اند به سهم ۶۱ درصدی از کل فروش آیفون‌ها در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ دست پیدا کنند و البته آیفون ۱۱ هم در این بازه زمانی فروش بالایی داشته است.

بر اساس داده‌های گزارش «Consumer Intelligence Research Partner» یا CIRP، در فصل اول ۲۰۲۱ گوشی آیفون ۱۲ فروش بالاتری نسبت به برادرانش داشته، اما آیفون ۱۱ توانسته بیشترین فروش را تجربه کند. این گوشی هوشمند در این بازه زمانی به سهم ۲۴ درصدی دست پیدا کرده که دلیل موفقیتش را باید در ترکیب نمایشگر بزرگ، مشخصات فنی مناسب و قیمت ۵۹۹ دلاری جستجو کرد.

آیفون ‍۱۲ و ۱۲ پرو مکس در مقام‌های بعدی فهرست قرار گرفته‌اند. آیفون ۱۲ پرو مکس که بزرگترین و گران‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها در بازار محسوب می‌شود، توانسته سهم ۲۰ درصدی از بازار آیفون‌ها داشته باشد.

آیفون ۱۱

به گفته هم‌بنیانگذار CIRP به نام «جاوش لویتز»، کاربران در فصل اول ۲۰۲۱ علاقه‌ای به آیفون ۱۲ مینی و SE نشان نداده‌اند:

«در اولین سه‌ ماهه‌ای که این گوشی‌ها در بازار موجود بودند، متوجه شدیم که کاربران نسخه استاندارد آیفون ۱۲ و مدل‌های پرو و همچنین آیفون ۱۱ افسانه‌ای را انتخاب می‌کنند و علاقه‌ای به آیفون مینی و SE ندارند. مدل‌های سری آیفون ۱۲ شامل استاندارد، پرو و پرو مکس به سهم مناسبی دست پیدا کرده‌اند و گران‌ترین آن‌ها سهم ۲۰ درصدی داشته که از بهبود عملکردش نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس با سهم ۱۳ درصدی در سه ماه اول ۲۰۲۰ خبر می‌دهد.»

آیفون ۱۲ مینی همچنان گوشی محبوبی در میان کاربران نیست و نسل جدید آیفون SE هم نتوانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

با توجه به گزارش اخیر، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون در آمریکا در مقایسه با فصل چهارم ۲۰۲۰ کاهش داشته. در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی میانگین قیمت آیفون‌ها فروخته شده برابر ۸۷۳ دلار بود که در فصل اول ۲۰۲۱ به ۸۴۷ دلار کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی