ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترکیه با اتهام کلاهبرداری، شمار بالایی از فعالان صرافی‌های رمزارز را دستگیر کرد

صرافی رمزارز Vebitcoin ترکیه چند ساعت پیش به‌طور ناگهانی از پایان فعالیت‌های خود خبر داد و دلیل آن را محدودیت‌های مالی بیان کرد. چند روز پیش هم صرافی «تودکس» تعطیل شد و گزارش‌ها از فرار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

صرافی رمزارز Vebitcoin ترکیه چند ساعت پیش به‌طور ناگهانی از پایان فعالیت‌های خود خبر داد و دلیل آن را محدودیت‌های مالی بیان کرد. چند روز پیش هم صرافی «تودکس» تعطیل شد و گزارش‌ها از فرار مدیرعامل آن به آلبانی خبر می‌دهند. مقامات در این مدت شمار بالایی از فعالان این صنعت را دستگیر کرده‌اند.

مقامات ترکیه پرونده ویژه‌ای را برای تحقیق درباره فعالیت‌های صرافی رمزارز Vebitoin تشکیل داده‌اند و فعالیت‌های این پلتفرم را متوقف کرده‌اند. علاوه بر این، ۴ نفر از افراد مرتبط با این پلتفرم هم با اتهام کلاهبرداری دستگیر شده‌اند. این شرکت روز جمعه در وب‌سایت خود اعلام کرد که همه فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند تا به رفع موانع و پیش‌نیازهای قانونی بپردازد. Vebitcoin در بیانیه‌ای نوشت:

«به موجب توجه گسترده به صنعت رمزارزها، میزان تراکم در فعالیت‌های ما از حد انتظار فراتر رفت. شوربختانه باید اعلام کنیم که شرایط حاضر ما را دچار مشکلات زیادی کرده است.»

چند روز پیش صرافی دیگری به نام تودکس با در دست داشتن سرمایه حدود ۳۹۰ هزار کاربر بسته شد و مدیرعامل آن از ترکیه فرار کرد. این کشور حالا در تلاش است تا با همکاری‌های بین‌المللی موسس این صرافی را که ظاهرا با سرمایه ۲ میلیارد دلاری کاربران تودکس به آلبانی گریخته، دستگیر کند. پلیس همچنین ۶۲ نفر را در ارتباط با فعالیت‌های صرافی تودکس دستگیر کرده است.

البته «فاروق فاتخ آذر»، مدیرعامل این صرافی اتهامات وارده را بی‌اساس خوانده و می‌گوید برای جلسات کاری به آلبانی رفته است. او همچنین مدعی است که فقط ۳۰ هزار کاربر تحت تاثیر تعطیلی این صرافی قرار گرفته‌اند.

صرافی «تودکس» می‌گوید این پلتفرم موقتا برای رفع ناهنجاری‌های موجود در حساب‌های این شرکت بسته شده است. با این حال، مقامات ترکیه‌ای به تحقیقات روی این پرونده نیز ادامه می‌دهند. به گزارش بلومبرگ، صرافی «تودکس» ماه گذشته وعده داد که به کاربران جدید خود میلیون‌ها «دوج‌کوین» رایگان اهدا می‌کند. با این حال، بسیاری از کاربران مدعی بودند که این توکن‌ها را دریافت نکرده‌اند.

بانک مرکزی ترکیه چندی قبل استفاده از رمزارزها را برای خرید کالا و خدمات ممنوع کرد. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور خواستار قانون‌گذاری سریع در این حوزه شده بود و از شکل‌گیری فعالیت‌های هرمی در این بازار ابراز نگرانی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی