ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج کاری که مدیران باهوش برای حفظ نیروهای دورکار می‌توانند انجام دهند

اگرچه تعداد کارمندان دورکار در سال‌های اخیر افزایش داشته، اما همه‌گیری کووید-۱۹ کمک بسیار زیادی به دورکار شدن بسیاری از کارمندان کرد. برخی افراد از این تغییر در نحوه کار استقبال کردند اما برای افراد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

اگرچه تعداد کارمندان دورکار در سال‌های اخیر افزایش داشته، اما همه‌گیری کووید-۱۹ کمک بسیار زیادی به دورکار شدن بسیاری از کارمندان کرد. برخی افراد از این تغییر در نحوه کار استقبال کردند اما برای افراد دیگر چالش‌ها و مشکلات زیادی به همراه داشت.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مدیران با آن روبرو هستند، برقراری ارتباط با کارمندان است. نظرسنجی انجام شده توسط Businessolver در سال ۲۰۱۹ عنوان می‌کند که ۸۲ درصد کارمندان برای حضور در شرکتی که از همدلی بیشتری برخوردار است، حاضر هستند شرکت فعلی خود را ترک کنند. همدلی قسمت عمده‌ای از هوش هیجانی یا هوش احساسی محسوب می‌شود.

با این وجود در زمانی که تعاملات حضوری به دلیل تغییر در نحوه کار و دورکار شدن بسیاری از شرکت‌ها کاهش یافته، اهمیت هوش هیجانی و احساسی بیشتر شده است. در این زمان نشان دادن اهمیت کارمندان برای مدیر‌ها بسیار سخت است. در این مطلب قصد داریم پنج کاری که یک مدیر باهوش از نظر احساسی باید انجام دهد تا کارمندان خود را راضی نگه‌ دارد را برای شما عنوان کنیم.

از نظر کارمندان، همه چیز همیشه خوب پیش نمی‌رود

در دورکاری تشخیص دقیق مشکل بسیار دشوارتر خواهد بود. عدم حضور کارمندان در محل کار ممکن است باعث شود آن‌ها برخی نشانه‌های استرس مانند تغییر در نحوه گفتار را به راحتی پنهان کنند. بنابراین کارمندان در اکثر مواقع از این موضوع که ممکن است قسمتی از کار آن‌ها به درستی انجام نشود، استرس خواهند داشت. مدیران باهوش برای غلبه بر این چالش باید از نظر احساسی به درخواست‌های خود از کارمندان اهمیت بیشتری دهند و با کارمندان رابطه قوی و خوبی داشته باشند.

کارمندان تماس ویدیویی را ترجیح می‌دهند

هرچند استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال مانند گوشی یا رایانه نمی‌تواند جای تعاملات شخصی را بگیرد، اما از برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا تلفن بهتر است. حداقل این موضوع که چهره شخص مقابل قابل رویت است، احساس ارتباط بیشتری به افراد می‌دهد. مدیران باهوش می‌توانند با محدود کردن استفاده از ایمیل برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و استفاده از تماس‌های ویدیویی برای هر نوع اشتراک‌گذاری، نشان دهند که به کارمندان خود و کار آن‌ها اهمیت می‌دهند.

تعاملات شخصی و غیرکاری را افزایش دهید

دورکار

مدیران باید از طریق زوم یا پلتفرم ویدیویی دیگری بیشتر وقت خود را به طور منظم صرف چک کردن کارمندان خود کنند. با این وجود، این کار باید به روشی انجام شود که کارمندان فرض نکنند که هدف از انجام آن نظارت بر نحوه کارکرد آن‌هاست. مدیران باهوش می‌توانند با صراحت، شفافیت و اشتراک‌گذاری مشکلات خود، اعتماد کارمندان را جلب کنند. گوش کردن به کارمندان هم روش بسیار خوبی است. پرسیدن سوالات و گوش دادن بدون وقفه به کارمندان، این امکان را به مدیران می‌دهد تا ضمن نشان دادن احترام خود، از نیاز‌های آن‌ها آگاه شوند.

ایجاد موقعیت‌های مشخص برای پشتیبانی از وظایف شخصی کارمندان

همه افرادی که از راه دور کار می‌کنند، مشکلات یکسانی ندارند. برخی از آن‌ها در حین کار مجبور هستند که از فرزندان یا والدین مسن خود مراقبت کنند. با این وجود مدیران و کارمندان منابع انسانی باید موقعیت‌هایی را برای کارمندان خود مشخص کنند تا وظایف شخصی خود را انجام دهند.

برگزاری‌ جشن‌های مجازی

اگرچه با شیوع ویروس کرونا برگزاری جشن تولد یا هر نوع دورهمی دیگر امکان‌پذیر نیست، اما مدیران هنوز هم باید به دنبال فرصت‌هایی برای شناخت نقاط عطف زندگی و دستاوردهای تیمی باشند. تهیه کردن برخی یادگاری‌ها مانند ماگ یا تی‌شرت برای کارمندان، می‌تواند به مدیران کند تا احساس حضور در یک تیم و گروه را برای آن‌ها ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی