ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و سامسونگ احتمالا با همکاری هم تراشه‌ای با هسته Cortex-X2 می‌سازند

شیائومی و سامسونگ ظاهرا با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند تا یک تراشه اختصاصی جدید بسازند. طبق گزارش‌ها، این دو شرکت در زمینه توسعه این تراشه تاکنون با هم پنج جلسه داشته‌اند و قرار است این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شیائومی و سامسونگ ظاهرا با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند تا یک تراشه اختصاصی جدید بسازند. طبق گزارش‌ها، این دو شرکت در زمینه توسعه این تراشه تاکنون با هم پنج جلسه داشته‌اند و قرار است این پردازنده را بر مبنای هسته‌های کورتکس X2 آرم تولید کنند.

به گزارش CLIEN.NET، شرکت آرم هنوز کورتکس X2 را معرفی نکرده، ولی انتظار داریم که این معماری را در دنباله سال ببینیم. کوالکام هم درست مثل شیائومی و سامسونگ احتمالا در ادامه سال از معماری جدیدی برای نسل بعدی چیپست‌های پرچمدار خود پرده برمی‌دارد. حتی گفته شده که سامسونگ هم می‌خواهد از این هسته‌ها در تراشه‌های اختصاصی اگزینوس استفاده کند.

این گزارش در ادامه می‌گوید شیائومی گرافیک Mali آرم را به گرافیک ترکیبی سامسونگ و AMD ترجیح می‌دهد چون محصول ترکیبی این دو شرکت احتمالا در تعداد محدودی ساخته خواهد شد. بازار اندروید در چند وقت اخیر شاهد حرکت‌های بیشتری به سمت چیپست‌های سفارشی بوده است.

اپل سال‌هاست که تراشه‌های اختصاصی آیفون را خودش می‌سازد و اخیرا تولید تراشه‌های مک را هم آغاز کرده. از آن سو، گفته می‌شود گوگل هم در حال کار روی تراشه‌ای موسوم به Whitechapel است که احتمالا روی پیکسل ۶ به کار گرفته خواهد شد و در فصل پاییز به بازار می‌آید. البته ساخت ریزپردازنده ایده جدیدی برای گوگل نیست. این شرکت قبلا تراشه‌هایی مثل Pixel Visual Core و Neural Core را ساخته بود و با آن‌ها به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

متاسفانه گزارش امروز هنوز توسط منبع دیگری به تایید نرسیده، بنابراین بهتر است آن را قطعی تلقی نکنیم. ولی پیش‌تر گزارش شده بود که موبایل‌سازان چینی مایلند برای خودشان تراشه سفارشی بسازند. در نتیجه، همکاری شیائومی با سامسونگ که در این زمینه چندین سال تجربه دارد، چندان عجیب نخواهد بود. ساخت یک تراشه اختصاصی به شیائومی کمک خواهد کرد تا علاوه بر نرم‌افزار بتواند کنترل بیشتری روی سخت‌افزار محصولات خود داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    پردازنده ها به اندازه کافی پیشرفت کرده اند و امروزه به اندازه کافی قدرتمند هستند .
    چیزی که بسیار بسیار مهم هست در کیفیت اپ ها و گیم ها پردازنده گرافیکی GPU هست .
    که قویترینش برای اپل هست - بعد Adreno اسنپدراگون - بعد mali

    امیدوارم GPU AMD مرز ها را جا به جا کند و جایگزین Mali شود .

مطالب پیشنهادی