ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصاحبه اپیک با مدیران اپل: از نسخه iMessage اندروید تا مقابله با اپ‌های بومی

اپیک گیمز در آستانه دادگاه خود با اپل که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهاریه‌هایی را از چند مدیر سابق و کنونی اپل از جمله «ادی کیو»، مدیر فعلی آیتونز و «اسکات فورستال»، مدیر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اپیک گیمز در آستانه دادگاه خود با اپل که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهاریه‌هایی را از چند مدیر سابق و کنونی اپل از جمله «ادی کیو»، مدیر فعلی آیتونز و «اسکات فورستال»، مدیر مهندسی نرم‌افزار سابق این شرکت منتشر کرده که شامل اطلاعات جذابی درباره موضوعات مختلف است.

اپیک گیمز از ادی کیو به عنوان کسی که از ابتدای راه‌اندازی اپ استور در تصمیم‌گیری‌های اپل دخیل بوده، سوالات زیادی پرسیده است. یکی از این سوالات این بود آیا اپل به دنبال عرضه iMessage برای کاربران اندروید بوده یا نه. کیو گفته: «فکر می‌کنم در آن زمان نسخه‌ای از iMessage را برای اندروید ساخته بودیم که با iOS کار می‌کرد.» کیو در سال ۲۰۱۳ در نامه‌ای به مدیران اپل خواسته بود نسخه اندرویدی iMessage به عنوان یک پروژه رسمی شروع به کار کند.

ولی افرادی مثل «فیل شیلر» مخالف این تصمیم بودند چون استراتژی مشخصی برای جذب کاربران اندروید به سمت این سرویس وجود نداشت. شیلر در آن زمان در پاسخ به کیو نوشته بود: «نگران این هستم که عرضه iMessage روی اندروید مانعی را از بین ببرد که در مقابل خانواده‌های دارای آیفون‌ وجود دارد و جلوی خرید گوشی‌های اندرویدی برای فرزندان آن‌ها را می‌گیرد.»

اپیک گیمز درباره سهم ۳۰ درصدی اپل در اپ استور هم از ادی کیو سوال کرده. او می‌گوید اپل سهم خود را با توجه به سهم ۴۰ تا ۵۰ درصدی فروشگاه‌های فیزیکی فروش نرم‌افزار تعیین کرده بود چون در آن زمان عملا نمونه‌ای شبیه اپ استور وجود نداشت. وکلای اپیک سعی داشتند از زبان کیو متوجه شوند که آیا اپل این سهم ۳۰ درصدی را برای هزینه‌های مختلف، مثلا هزینه SDK و غیره، سهم‌بندی می‌کند یا نه، ولی ظاهرا چنین سیستمی در اپل وجود ندارد.

علاوه بر این، از کیو پرسیده شده که آیا افزودن سیستم پرداخت اختصاصی اپیک امنیت آیفون را به خطر انداخته یا نه. اپل مدعی است که قوانین پرداخت‌های درون برنامه‌ای و اپ استور موجب حفظ ایمنی این فروشگاه می‌شود. با این حال کیو گفته چنین چیزی را به خاطر نمی‌آورد.

اپیک از اسکات فورستال نیز درباره توسعه اولین آیفون و سیستم عامل آن پرسیده که مبتنی بر OS X بود. این شرکت از مدیر سابق اپل پرسیده با توجه به شرایط OS X آیا کوپرتینویی‌ها در زمان توسعه iOS به دنبال توسعه یک پلتفرم نرم‌افزاری بازتر نبوده‌اند؟ فورستال گفته در موضوع امنیت برخی از مدیران اپل اعتقاد داشتند که این شرکت هرگز نباید اجازه انتشار اپ‌های بومی شخص ثالث را روی iOS بدهد. آن‌ها فکر می‌کردند وب اپلیکیشن‌ها کافی هستند. استیو جابز یکی از همین افراد بود. ولی فورستال از طرفداران اصلی اپ‌های بومی بود و باور داشت که وب اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند به‌خوبی اپ‌های بومی باشند.

فورستال همچنین گفته این شرکت در یک مقطع زمانی به نحوه توزیع اپ‌ها فکر می‌کرد و یکی از گزینه‌ها در کنار اپ استور، انتشار مستقیم اپ‌ها مثل سازوکار قدیمی نرم‌افزارهای ویندوز بود. با این حال، در انتها همه مدیران اپل روی عرضه انحصاری اپ‌ها از طریق اپ استور توافق کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    این اپیک داره به هر دری میزنه... پس فردا دیدی شعبۀ و ستاد خا. له ز. نکی و قاضیان Epic و رسیدگی به پرونده های اپل و کارمندان اپل راه بندازه. شایدم کانال تلویزیونی F.ox.Epic راه بندازه ... خودشو مسخرۀ خا.ص و عا.م کرده 😂 🤦‍♂️

  • آریا
    آریا | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    این اپیک داره به هر دری میزنه... پس فردا دیدی شعبۀ و ستاد خاله زنکی و قاضیان Epic و رسیدگی به پرونده های اپل و کارمندان اپل راه بندازه. شایدم کانال تلویزیونی FoxEpic راه بندازه ... خودشو مسخرۀ خاص و عام کرده 😂 🤦‍♂️

مطالب پیشنهادی