ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عربستان سعودی می‌خواهد با پایه‌گذاری یک برند الکتریکی داخلی، خودروساز شود

بر اساس برخی گزارش‌ها، عربستان سعودی قصد دارد یک برند داخلی برای تولید خودروهای برقی راه‌اندازی کند. گفته می‌شود در این راستا مقامات این کشور مشاورانی را از گروه بوستون (Boston Consulting Group) استخدام کرده‌اند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

بر اساس برخی گزارش‌ها، عربستان سعودی قصد دارد یک برند داخلی برای تولید خودروهای برقی راه‌اندازی کند. گفته می‌شود در این راستا مقامات این کشور مشاورانی را از گروه بوستون (Boston Consulting Group) استخدام کرده‌اند تا آنها به بررسی گزینه‌های موجود بپردازند.

یکی از سخنگوهای نظام حاکم بر این کشور عربی تایید کرده صندوق ثروت ملی عربستان به دنبال کاهش وابستگی به نفت است و حرکت در راستای تولید خودروهای الکتریکی یکی از راهکارهای موجود در این زمینه به شما می‌رود. این سخنگو از وارد شدن به جزئیات خودداری نموده و تا همین حد اشاره کرده است.

شاید بدانید صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی بخش کوچکی از سهام تسلا را در سال 2018 خریداری کرد. اما در سال 2019 و 2020 و هنگامی که به قول ایلان ماسک تسلا در «جهنم تولید» قرار داشت، این صندوق سهام خود را واگذار کرد.

اما صندوق ثروت ملی عربستان، یکی از سهامداران اصلی استارتاپ لوسید موتورز به شمار رفته و 1 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است. با توجه به این مساله، شنیده شده که مقامات عربستان مذاکراتی را با این استارتاپ آمریکایی آغاز کرده‌اند تا کارخانه‌ای را در شهر جده احداث کند.

در جریان یک گفتگوی رسانه‌ای که اواخر ژانویه برگزار شد، یاسر الرمایان رئیس صندوق ثروت ملی عربستان اعلام کرد این کشور امسال و یا نهایتا سال آینده به دنبال حصول توافق و امضای قرارداد برای گسترش تولید داخلی است.

آقای الرمایان در این باره به بلومبرگ گفته بود:

«ما در حال حاضر مشغول بررسی لوازم خانگی الکتریکی هستیم. در رابطه با خودروها، بیش از یک پروژه وجود دارد که ما اینک آنها را بررسی می‌کنیم و این پروژه‌ها امسال و یا در نهایت سال آینده اجرا خواهند شد.»

ناگفته نماند عربستان سعودی بیش از نیمی از سهام استارتاپ لوسید موتورز را در اختیار دارد. به همین خاطر احتمال همکاری با این استارتاپ کالیفرنیایی برای ایجاد یک برند الکتریکی و یا استفاده از تکنولوژی‌های آن، بالا ارزیابی می‌شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی