ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به‌طور انحصاری API ویژه‌ای در آیپد را در اختیار اپ زوم قرار داده است

اپل به زوم، اپلیکیشن محبوب تماس‌های تصویری دنیا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، اجازه داده تا به API خاصی در iPadOS دسترسی داشته باشد و بتواند در حالت Split View یعنی زمانی که صفحه نصف ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپل به زوم، اپلیکیشن محبوب تماس‌های تصویری دنیا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، اجازه داده تا به API خاصی در iPadOS دسترسی داشته باشد و بتواند در حالت Split View یعنی زمانی که صفحه نصف می‌شود از دوربین استفاده کند.

توسعه‌دهنده شرکت ThinkTapWork در پستی در وبلاگ این شرکت توضیح می‌دهد که زوم به API ویژه‌ای در سیستم عامل آیپد دسترسی پیدا کرده که امکان استفاده از دوربین در حالت Split View را فراهم می‌کند. در این گزارش گفته شده که زوم به‌صورت انحصاری و تبعیض‌آمیز به این API دسترسی یافته و سایر توسعه‌دهندگان تاکنون نه از وجودش خبر داشته‌اند و نه در صورت اطلاع می‌توانستند از آن استفاده کنند.

یکی اعضای انجمن توسعه‌دهندگان زوم قبلا در ماه فوریه تایید کرده بود که این نرم‌افزار به com.apple.developer.avfoundation.multitasking-camera-access یا ابزار iPad Camera Multitasking دسترسی دارد.

این قابلیت به کاربران اپلیکیشن زوم اجازه می‌دهد تا در حین تماس تصویری بتوانند به سایر کارهای خود بپردازند یا به فایل‌ها دسترسی داشته باشند. بدون وجود این API، اگر کاربری می‌خواست در هنگام تماس‌های ویدیویی به حالت Split View برود، صفحه تماس ویدیویی سیاه می‌شد چون اپلیکیشن نمی‌توانست در حالت چندوظیفگی به دوربین آیپد دسترسی داشته باشد.

گزارش این رفتار تبعیض‌آمیز در شرایطی منتشر می‌شود که کوپرتینویی‌ها در دادگاه درگیر پرونده اپیک گیمز هستند. اپیک گیمز مدعی است اپل با سیاست‌های غیرمنصفانه و ضدرقابتی اپ استور را کنترل می‌کند و مانع از توزیع عادلانه اپ‌ها می‌شود.

دادگاه اپل و اپیک گیمز از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و از آن زمان تاکنون ایمیل‌های زیادی از مدیران و کارمندان اپل افشا شده‌اند. در یکی از ایمیل‌ها گفته شده که اپل قبلا به برخی توسعه‌دهندگان از جمله توسعه‌دهندگان اپ Hulu اجازه می‌داده به APIهایی دسترسی داشته باشند که سایر توسعه‌دهندگان به آن‌ها دسترسی ندارند. با این حال اپل مدعی است که با همه توسعه‌دهندگان به‌صورت یکسان برخورد می‌کند.

کوپرتینویی‌ها هنوز به گزارش مربوط به دسترسی ویژه زوم به API آیپد واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    جالبه که با اینکه این موارد از اپل افشا میشه، حتی دولوپرهای اپل هم شکایتی از این موضوع ندارن و به این محدودیت های پلتفرم اپل راضی هستن

مطالب پیشنهادی