ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سامسونگ و هیوندای برای خودروها قطعات نیمه‌رسانا توسعه می‌دهند

جهان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار دنیای فناوری، صنعت خودرو هم آسیب‌های زیادی از این موضوع دیده. حالا سامسونگ و هیوندای می‌خواهند با همکاری دولت و چندین آژانس دیگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

جهان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار دنیای فناوری، صنعت خودرو هم آسیب‌های زیادی از این موضوع دیده. حالا سامسونگ و هیوندای می‌خواهند با همکاری دولت و چندین آژانس دیگر با این مشکل مقابله کنند.

اخیرا سامسونگ، هیوندای، موسسه فناوری الکترونیک کره، موسسه فناوری خودروی کره، وزارت صنعت، تجارت و انرژی کره توافقی را امضا کرده‌اند که منجر به تامین بهتر قطعات نیمه‌رسانا حیاتی داخلی می‌شود. این توافق می‌خواهد قطعات موردنیاز تولید بسیاری از محصولات در این کشور را تامین کند.

در مرحله اول، صنعت خودروسازی کره جنوبی از همکاری میان سامسونگ و هیوندای بهره‌مند می‌شود، اما اگر این همکاری نتایج مثبتی در پی داشته باشد، احتمالا روی بازار جهانی هم تاثیر می‌گذارد.

سامسونگ و هیوندای با همکاری یکدیگر نسل آینده نیمه‌رساناهای فوق‌العاده کارآمد، تراشه‌های مدیریت باتری، سنسور تصویر و پردازنده‌های موردنیاز برای سیستم سرگرمی و اطلاعات خودروها را توسعه می‌دهند. در آینده اطلاعات بیشتری درباره این همکاری منتشر خواهد شد.

سامسونگ و هیوندای

همانطور که می‌دانیم، صنعت نیمه‌رسانا به سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیاز دارد و البته زمان زیادی طول می‌کشد تا پروژه‌ها به نتیجه برسند. با توجه به این موضوع، دستاوردهای این همکاری احتمالا تا چند سال آینده مشخص نمی‌شود، اما می‌تواند در نهایت یکی از بزرگترین مشکلات جهان یعنی کمبود تراشه را برطرف کند.

همکاری این دو غول دنیای فناوری و خودروسازی می‌تواند منجر به تولید تراشه‌های کارآمدتر برای خودروها شود که روی آینده این صنعت که به سمت خودران شدن پیش می‌رود، می‌تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد.

سامسونگ در کنار همکاری با هیوندای، می‌خواهد سرمایه‌گذاریش در این صنعت را هم افزایش دهد و تا سال ۲۰۳۰ تا بیش از ۱۵۱ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کند.

در کنار گسترش خطوط تولید، کره‌ای‌ها روی فناوری‌های جدیدی هم کار می‌کنند که علاوه بر دنیای فناوری، صنعت خودرو را هم دربر می‌گیرد. برای مثال این کمپانی در حال توسعه راه‌حل‌های نوآورانه مانند چراغ‌های جلوی هوشمند PixCell LED است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی