ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین تبادل رمزارز برای نهادهای مالی و فین‌تک‌ها را ممنوع اعلام کرد

«انجمن ملی خدمات مالی اینترنت چین»، «انجمن بانکداری چین» و «انجمن پرداخت و تسویه چین» در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به دلیل مخاطرات موجود در تجارت رمزارزها، ارائه هرگونه سرویس برای تبادل رمزارز توسط ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

«انجمن ملی خدمات مالی اینترنت چین»، «انجمن بانکداری چین» و «انجمن پرداخت و تسویه چین» در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به دلیل مخاطرات موجود در تجارت رمزارزها، ارائه هرگونه سرویس برای تبادل رمزارز توسط نهادهای مالی و فین‌تک‌ها در چین ممنوع است.

به گزارش رویترز این بیانیه در وب‌سایت بانک مرکزی چین منتشر و در بخشی از آن به این موضوع اشاره شده است که موسسات مالی و فین‌‌تک‌ها اجازه ایجاد حساب کاربری، معامله و پرداخت از طریق رمزارزها را ندارند و انجام چنین فعالیت‌هایی را ممنوع اعلام کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه مشترک به این موضوع اشاره شده که افراد می‌توانند دارایی رمرارز داشته باشند ولی به سرمایه‌گذاران این حوزه هشدار داده که از چنین معاملاتی خارج شوند. این سه نهاد نگران نوسانات قیمت رمزارزها هستند و می‌گویند ورود به چنین حوزه‌هایی باعث برهم خوردن نظم مالی و اقتصادی مردم شده و مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

طی روزهای گذشته قیمت بیت کوین سیر نزولی را طی کرده است و خصوصا از صبح امروز روند ریزش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها ادامه داشته است. اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که علت ریزش قیمت بیت کوین طی ساعات گذشته به بیانیه سه نهاد مالی چین نیز مربوط می‌شود یا خیر. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر با ریزش ۱۸.۳۷ درصدی طی یک روز گذشته به حدود ۳۵ هزار دلار رسید.

سه نهاد مالی چین در بیانیه خود ضمن اشاره به نوسانات بازار، نسبت به وضعیت سرمایه‌گذاران این حوزه ابراز نگرانی کردند. علاوه بر از دست دادن سرمایه، به دلیل نداشتن پشتوانه قانونی حتی امکان دسترسی غیر مجاز به اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات فردی نیز وجود دارد.

باتوجه به متن بیانیه منتشر شده، موسسات مالی نمی‌توانند محصول و خدمات مختلف را براساس رمزارزها ارزش‌گذاری و در اختیار کاربران قرار دهند. در متن به این موضوع اشاره شده که برای مثال کاربران نمی‌توانند با رمزارزها وام مسکن دریافت کنند. این بیانیه همچنین گفته که رمزارزها هنوز قانونمندی لازم را ندارند و قبل از تبیین قوانین مناسب در این حوزه نمی‌توان به شکل گسترده از آن‌ها استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی