ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با این ۵ ابزار بطور رایگان برای خودتان وب‌سایت شخصی بسازید

برای اینکه بخواهید وب سایت شخصی خودتان را داشته باشید، نیازی نیست حتما یک توسعه‌دهنده یا کدنویس باشید. در این مطلب ۵ ابزار و سایت رایگان را معرفی می‌کنیم که به شما در ساخت وب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

برای اینکه بخواهید وب سایت شخصی خودتان را داشته باشید، نیازی نیست حتما یک توسعه‌دهنده یا کدنویس باشید. در این مطلب ۵ ابزار و سایت رایگان را معرفی می‌کنیم که به شما در ساخت وب سایت شخصی کمک می‌کنند.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا اینکه می‌خواهید دیگران شما را بشناسند و به نوعی برند شوید، تقریبا بدون داشتن یک وب سایت چنین کاری غیرممکن است. خوشبختانه در سال‌های اخیر ساخت وب سایت شخصی بسیار ساده شده و می‌توانید حتی بدون اینکه چیزی از کدنویسی بلد باشید، دست به چنین کاری بزنید.

برای اینکه یک وب سایت شخصی حرفه‌ای بسازید، حتما نیازی نیست که HTML یا CSS بلد باشید و می‌توانید به سراغ ابزارهای مناسب این کار بروید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا شما را با ۵ ابزار رایگان ساخت وب سایت شخصی آشنا کنیم.

۱. Aspect

ساخت وب سایت شخصی

Aspect یک ابزار ساخت وب سایت رایگان است که برای اکثر کاربران شبیه به یک ابزار پولی مانند Wix به نظر می‌رسد. Aspect یک سازنده وب سایت مبتنی بر وب است که از طریق مرورگرتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

اولین قدم برای ساخت یک سایت، انتخاب Layout از طیف وسیع قالب‌های موجود در این ابزار است. برای اینکه به بهترین نتیجه برسید، برای انتخاب یک Layout مناسب وقت بگذارید و بدون فکر آن را انتخاب کنید. اگر این Layout در راستای هدف شما قرار داشته باشد، کارتان بسیار ساده‌تر می‌شود.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است. ستون سمت چپ جایی است که شما صفحات را می‌سازید و به المان‌ها نگاه می‌کنید، در این بخش کدها هم وجود دارند که در صورت علاقه می‌توانید نگاهی هم به آن‌ها داشته باشید. در ستون سمت راست موارد دیگری مانند نوار ناوبری، عکس، دکمه، متن و دکمه‌های کشویی به چشم می‌خورند. برای دسترسی به المان‌های آماده بیشتر، بخش Component را امتحان کنید.

در این ابزار می‌توانید تمام المان‌ها و اجزا را با جزئیات بالایی ویرایش کنید. Aspect یکی از معدود ابزارهایی است که امکان ویرایش‌هایی مانند گرد کردن گوشه‌های دکمه‌ها را برایتان فراهم می‌کند. هر وقت که بخواهید، می‌توانید نحوه نمایش سایت روی دسکتاپ، تبلت یا موبایل را ببینید.

پس از ثبت نام با ساخت یک صفحه شخصی Aspect، می‌توانید وب‌سایت Aspect را منتشر کنید و البته امکان انجام این کار روی روی دامین خودتان هم وجود دارد. Aspect برای کاربران دستورالعمل‌های ساده‌ای درنظر گرفته که از طریق آن‌ها می‌توانید نحوه انتقال دامنه فعلی خود به سایتی که ساخته‌اید را یاد بگیرید.

اگر بخواهید می‌توانید کل وب سایتی که ساخته‌اید را تنها با یک کلیک و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای دانلود کنید. Aspect بهترین ابزار ساخت سایت رایگان است.

۲. mmm.page

ساخت وب سایت شخصی

اگر اولین بار است که برای ساخت سایت شخصی تلاش می‌کنید، کارتان را با mmm.page شروع کنید. آن را باید ساده‌ترین ابزار ساخت وب سایت دانست که برای افراد مبتدی بسیار کاربردی است. در این ابزار تنها باید المان‌ها را انتخاب کرده و به اطراف بکشید.

بطور رایگان در این ابزار تحت وب ثبت نام کنید تا آدرس URL خودتان را بگیرید و شروع به ساخت سایت شخصی‌تان کنید. در سمت چپ رابط کاربری این ابزار یک مجموعه از المان‌ها به چشم می‌خورد که برای افزودنشان به صفحه، تنها کافیست روی آن‌ها کلیک کنید. این المان‌ها شامل متن، استیکر، دکمه‌ها، تصاویر، لینک‌های یوتیوب و اشکال می‌شود. هر کدام از این المان‌ها را می‌توانید شخصی‌سازی کنید، طوری که انگار در برنامه Paint حضور دارید.

در حقیقت در این ابزار به یک بوم خالی دسترسی دارید و می‌توانید هرطوری که می‌خواهید آن را نقاشی کنید. در این ابزار هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد و می‌توانید هرکاری انجام دهید.

زمانی که ابعاد یک المان را افزایش یا آن را به اطراف حرکت دهید، mmm.page به شما درباره نواحی قابل مشاهده در موبایل در مقابل دسکتاپ هشدار می‌دهد. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید یک سایت مناسب موبایل بسازید.

شما می‌توانید چندین صفحه به وب‌سایت اضافه کنید و یک سایت کامل با بخش‌هایی مانند «درباره ما» و دسته‌بندی‌ها بسازید. البته می‌توانید به یک سایت تک صفحه‌ای هم بسنده کنید تا ساده‌تر باشد.

۳. HexoPress

ساخت وب سایت شخصی

برای افرادی که به نوشتن محتوا در گوگل داکس یا مایکروسافت ورد عادت کرده‌اند، پیچیدگی‌های ساخت یک سایت می‌تواند آزاردهنده باشد. اینجاست که HexoPress وارد کار می‌شود و گوگل داکس را به وب سایت تبدیل می‌کند.

اول از همه باید یک حساب در این ابزار تحت وب بسازید و اطلاعات مدنظرتان مانند نام سایت و نویسنده را تنظیم کنید. با این کار، یک فولدر HexoPress در گوگل درایو شما ساخته می‌شود که به معنای میزبانی این سایت رایگان روی گوگل درایو شماست. هر فایل گوگل داکس که در این فولدر قرار بگیرد، به عنوان یک پست جدید در وب‌سایت شما ظاهر می‌شود، البته زمانی که تنظیمات HexoPress را تازه‌سازی یا رفرش کنید.

با توجه به رویکردی که این ابزار دارد، با کمترین تلاش می‌توانید محتوای جدید روی سایت خودتان پست کنید و البته فرمت فایل‌های گوگل داکس هم بهم نمی‌ریزد و مواردی مانند تصاویر، ویدیوها، لینک‌های هدر و موارد دیگر در آن باقی می‌مانند. اگر فرمت این فایل بهم ریخت، به راحتی می‌توانید با ویرایش سند در فولدر چنین مشکلی را برطرف کنید.

پست‌ها بر اساس زمانی که فایل‌ها را درون فولدر پیست می‌کنید، ظاهر می‌شوند. HexoPress به شما اجازه نمی‌دهد که المان‌های سایت را تغییر دهید، بنابراین مجبورید به ظاهر ساده‌اش رضایت دهید. با این حال استفاده ساده و اینکه می‌توانید تنها با گوگل داکس یک سایت داشته باشید، آن را تبدیل به ابزاری ارزشمند می‌کند.

ساخت وب سایت شخصی

اگر مجموعه متنوعی از فضاهای آنلاین فعال داشته باشید، Znaplink‌ ابزاری مناسب برای ایجاد یک صفحه شخصی است. شما درون این صفحه چیزی را میزبانی نمی‌کند و بجای این کار، بطور موثر و کارآمدی به سایر حساب‌های خود لینک می‌دهید. این ابزار برای همیشه رایگان است.

برای دستیابی به آدرس URL منحصر به فرود خود، در Znaplink ثبت نام کنید، البته می‌توانید در آینده آن را تغییر دهید. به آن عکس، اطلاعات شخصی و لینک‌های توییتر، لینکدین، یوتیوب و سایر صفحات مدنظرتان را اضافه کنید.

رابط کاربری ساده این ابزار یک پیش نمایش زنده از صفحه نهایی روی یک گوشی هوشمند را به شما نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از لینک‌ها را به آن اضافه کنید، برای هر کدامشان یک فولدر بسازید و چندین لینک درون آن قرار دهید. لینک‌های هر فولدر به صورت افقی اسکرول می‌شوند، در حالی که اسکرول صفحه اصلی بطور عمودی است.

Znaplink می‌خواهد برای درک مخاطبین هم به شما کمک کند، بخاطر همین تحلیل دقیقی از صفحه‌‌ای که ساخته‌اید در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار همچنین بطور پایه این صفحه را از نظر سئو بهینه‌سازی می‌کند. مهم‌ترین مزیت این ابزار، ایجاد صفحه‌ای مدرن و جذاب است که آن را به محلی مناسب برای ساخت رایگان نمونه کارهای آنلاین تبدیل می‌کند.

۵. 8b

ساخت وب سایت شخصی

به سراغ آخرین ابزار رایگان ساخت وب سایت شخصی می‌رویم، البته برای دسترسی به امکانات بیشتر می‌توانید نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید. با این حال نسخه رایگانش برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می‌رسد.

حساب رایگان این ابزار تمام بخش‌های پریمیوم و قالب‌های رایج برای سایت‌ها مانند سایت‌های عروسی، صفحه یک کمپانی، پورتال رستوران و موارد دیگر را دارد. رابط کاربری این ابزار بسیار ساده است و با درگ و دراپ کار می‌کند، بنابراین برای ساخت سایت نیازی به دانش کدنویسی و برنامه‌‌نویسی ندارید.

در این ابزار با وب اپ‌های پیش‌رونده (PWA) روبه‌رو هستیم که روی موبایل عملکرد مناسبی دارند، از تاییدیه HTTPS SSL بهره می‌برند و از گوگل AMP و آنالیتیکس پشتیبانی می‌کنند. شما همچنین به فضا و پهنای باند نامحدود دسترسی پیدا می‌کنید که برای یک سایت رایگان قابل توجه است.

با وجود این امکانات، حساب رایگان چه محدودیتی برای شما به همراه دارد؟ شما در این اکانت تنها به زیر دامنه سفارشی 8b.io دسترسی دارید و تنها می‌توانید سایت‌های تک صفحه‌ای بسازید. علاوه بر این، روی سایتی که ساخته‌اید چندین تبلیغ خواهید دید. اگر ماهانه مبلغ ۲.۴۲ پرداخت کنید، این محدودیت‌ها برداشته می‌شوند.

با تمام این ابزارها می‌توانید بدون دانش کدنویسی و بطور رایگان برای خودتان یک وب سایت شخصی بسازید. استفاده از این ابزارها بسیار ساده است و اگر در ابتدای کارتان قرار دارید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به سراغ آن‌ها و نه طراح سایت بروید. اگر یک شرکت حرفه‌ای دارید، این ابزارها مناسب شما نخواهند بود و باید فردی را استخدام کنید تا در کنار طراحی سایت، مواردی دیگری مانند سئو را هم مدنظر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mop
    mop | ۲ خرداد ۱۴۰۰

    دوستان سعی کنید اصلا نه با این سایت ها ، سایت بسازین و نه با وردپرس و فروشگاه ساز ها

    دلیل های خیلی مهمی داره یکی هک راحت و سوء استفاده های مالی و سیاسی که باعث شکایت های خیلی زیادی از سمت دولت میشید

    پس مراقب باشید لطفا
    هیچ رایگان و ارزانی بی دلیل نیست !!!!!

مطالب پیشنهادی