ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیکرهای هوشمند هوم پاد
تکنولوژی

اسپیکرهای هوشمند هوم پاد از اپل موزیک Lossless پشتیبانی خواهند کرد

چند روز پیش اپل سرویس Lossless (بی‌اتلاف) اپل موزیک را معرفی کرد که از ماه آینده و بدون هزینه اضافه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این سرویس در ابتدا توسط اسپیکرهای هوشمند هوم پاد پشتیبانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

چند روز پیش اپل سرویس Lossless (بی‌اتلاف) اپل موزیک را معرفی کرد که از ماه آینده و بدون هزینه اضافه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این سرویس در ابتدا توسط اسپیکرهای هوشمند هوم پاد پشتیبانی نمی‌شود، اما در ماه‌های آینده چنین قابلیتی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

اپل به تازگی صفحه پشتیبانی از این سرویس را بروزرسانی کرده و جزئیات جدیدی در اختیار ما قرار می‌دهد. به گفته کوپرتینویی‌ها، هوم پاد و هوم پاد مینی در هنگام راه‌اندازی سرویس Lossless از آن پشتیبانی نخواهند کرد چرا که در حال حاضر برای اطمینان از بهترین کیفیت صوتی، از AAC استفاده می‌کنند.

اگرچه اسپیکرهای هوشمند هوم پاد از همان ابتدا نمی‌توانند آهنگ‌های با بیت ریت بالا را اجرا کنند، اما در یک بروزرسانی در آینده، پشتیبانی از Lossless به آن‌ها اضافه خواهد شد.

در گذشته مشخص شد که ایرپادهای اپل از صدای Lossless پشتیبانی نمی‌کنند و حالا اپل تصمیم گرفته برای گران‌ترین هدفونش، ایرپاد مکس کمی شفاف‌سازی کند. به گفته کوپرتینویی‌ها، کابل لایتنیگ به ۳.۵ میلی‌متری به گونه‌ای طراحی شده که به ایرپاد مکس اجازه می‌دهد برای گوش دادن به موسیقی و فیلم به منابع آنالوگ متصل شود.

اسپیکرهای هوشمند هوم پاد

اگرچه ایرپاد مکس می‌تواند به دستگاه‌هایی وصل شود که آهنگ‌های Lossless و Hi-Res اجرا می‌کنند، اما وجود مبدل آنالوگ به دیجیتال در کابل به معنای آن است که پخش بطور کامل Lossless نیست.

کاربران اندرویدی می‌توانند از اپل موزیک Lossless استفاده کنند، اما خبری از پشتیبانی از صدای فضایی یا فراگیر (Spatial Audio) نخواهد بود. ایرپادهای بی‌سیم اپل قادر به استفاده از فرمت بی‌اتلاف نیستند، اما اپل می‌خواهد فرمت مناسبی برای چنین کاری توسعه دهد.

این احتمال وجود دارد که در آینده اپل چنین قابلیتی را از طریق یک بروزرسانی برای ایرپاد و ایرپاد پرو ممکن کند یا اینکه شاید چنین ویژگی برای نسل جدید این هدفون‌های بی‌سیم درنظر گرفته شود. باید منتظر ماند و دید کوپرتینویی‌ها چه برنامه‌ای در سر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی