ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف استخراج رمزارز
تکنولوژی

روحانی: فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارز تا پایان شهریورماه متوقف شود

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به ماجرای قطعی برق در کشور دستور داد تا فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارز اعم از قانونی و غیرقانونی تا پایان شهریورماه متوقف شود. حسن روحانی در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۸

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به ماجرای قطعی برق در کشور دستور داد تا فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارز اعم از قانونی و غیرقانونی تا پایان شهریورماه متوقف شود.

حسن روحانی در انتهای جلسه هیئت دولت به مشکلات اخیر پیش آمده در شبکه برق کشور اشاره کرد و وعده داد تا نیروگاه اتمی و نیروگاه‌های در دست تعمیر به مدار بازگشته و برق کشور را تامین کنند. او در همین رابطه به مساله رمزارزها نیز اشاره کرد که بارها در جلسات دولت بررسی شده و مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها را یکی از مسببین قطعی برق در کشور دانست.

رئیس جمهور با بیان این که مراکز مجاز استخراج رمز ارز با مصرف 300 مگاوات برق سهم زیادی در این ماجرا ندارند، عنوان کرد: «هر شخصی چند ماینر خریداری کرده و در گوشه‌ای مشغول به استخراج است و این مراکز غیرمجاز با حدود 2 هزارمگاوات برق مصرفی، سهم بیشتری در ماجرای قطعی برق دارند.»

وی در همین رابطه دستور داد تا فعالیت تمامی مراکز استخراج رمزارزها تا پایان شهریور ماه متوقف شود و از وزاری کشور، صمت، ارتباطات و نیرو درخواست کرد تا این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

این در حالی است که سخنگوی صنعت برق در ابتدای هفته از خاموشی مراکز مجاز استخراج رمزارزها در ساعات اوج مصرف برق خبر داد و هدف از این امر را کمک به پیک بار شبکه و حفظ تعادل و پایداری آن عنوان کرد.

گفتنی است وزیر نیرو در سال گذشته به طور غیر مستقیم اعلام کرده بود که قطعی‌های برق ربطی به حوزه ماینینگ و ماینرها ندارد. همچنین به اذعان مسئولان فعال در حوزه رمزارزها، شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج کار آسانی نبوده و باید دید در این زمینه چه اقداماتی صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است دستور اخیر رئیس جمهور برای توقف استخراج رمزارزها، ارتباطی با نامه چندی پیش نهاد ریاست جمهوری به بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از مسدود سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی صرافی‌های ارز دیجیتال ندارد و این موضوع هم چنان به قوت خود باقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    ربطی به ماینر ها نداره!!؟؟ 😒

    نکنه خودتون دارید رمز ارز استخراج میکنید

  • molavy
    molavy | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    کی تو تموم میشی فقط

    • J.A.R.V.I.S
      J.A.R.V.I.S | ۵ خرداد ۱۴۰۰

      اون دوره ش تموم بشه حقوق تو هم قطع میشه برادر.😏
      این پیراهن عثمان هم دوره ش تمام میشه تا محبوب دلها تون😍 بیاد بعد ببینیم مشکلات کشوری رو که از پای بست ویرانه گردن کی می خواین بندازین

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    تا پایان شهریور که دیگه تابستان تمام شده، ما در تابستان مشکل تامین برق داریم

مطالب پیشنهادی