ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری جنرال موتورز و لاکهید مارتین برای تولید یک ماه‌نورد پیشرفته

پس از پنج دهه، جنرال موتورز بار دیگر یک ماه‌نورد پیشرفته برای ناسا تولید می‌کند. این ماه‌نورد که Lunar Terrain Vehicle نام دارد، با همکاری شرکت معروف لاکهید مارتین طراحی و تولید شده و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۵

پس از پنج دهه، جنرال موتورز بار دیگر یک ماه‌نورد پیشرفته برای ناسا تولید می‌کند. این ماه‌نورد که Lunar Terrain Vehicle نام دارد، با همکاری شرکت معروف لاکهید مارتین طراحی و تولید شده و در مقایسه با نمونه حاضر در ماموریت آپولو 15 سال 1971 بسیار پیشرفته‎‌تر خواهد بود.

شاید بدانید ماه‌نورد به کار گرفته شده در ماموریت آپولو 15 می‌توانست فقط 4.7 مایل (7.5 کیلومتر) مسافت را طی کند. اما محصول مشترک جنرال موتورز و لاکهید مارتین طوری طراحی می‌شود که بتواند فضانوردان را تا قطب جنوب ماه ببرد.

برخلاف ماه‌نورد اصلی که ظاهر و امکاناتی ابتدایی داشت، Lunar Terrain Vehicle به سیستم‌های خودران مجهز خواهد بود تا در انجام ماموریت‌هایی مثل حمل تجهیزات و گسترش برد عملیات علمی دانشمندان بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار بگیرد.

آنطور که اعلام شده، رهبری پروژه ماه‌نورد جدید ناسا بر عهده شرکت لاکهید مارتین است و کمپانی جنرال موتورز نقش حامی را خواهد داشت. بد نیست اشاره کنیم لاکهید مارتین 5 دهه است که در پروژه‌های اکتشاف فضا با ناسا همکاری می‌کند.

ریک امبروز (Rick Ambrose) معاون ارشد اجرایی دپارتمان ماموریت‌های فضایی لاکهید مارتین در رابطه با ماه‌ورد جدید و همکاری با خودروساز بزرگ آمریکایی گفته:

«همکاری با جنرال موتورز افکار خلاق و نوآور دو کمپانی را یک جا گردآوری می‌‌کند تا خودروهایی تبدیل‌پذیر ساخته شود. وی افزوده امکان جابجایی روی سطح یک فاکتور کلیدی است که اکتشافات بلندمدت روی کره ماه را میسر می‌سازد.»

گفتنی است ماه‌نورد جدید در پروژه آرتمیس ناسا انجام وظیفه خواهد کرد. احتمالا می‌دانید فرود مجدد انسان روی کره ماه، هدف اصلی این پروژه جاه‌طلبانه است. ناسا گفته در این پروژه نخستن زن و اولین فرد رنگین پوست را روی سطح تنها قمر زمین فرود خواهد آورد. پروژه آرتمیس محدود به ماه نبوده و در اصل نقش یک سنگ بنا را برای ماموریت‌های دیگر، از جمله ارسال انسان به مریخ را ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی