ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از فناوری شارژ ۲۰۰ واتی HyperCharge رونمایی کرد [تماشا کنید]

شیائومی یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که تمرکز ویژه‌ای روی فناوری شارژ دارد. حالا شیائومی از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» رونمایی کرده که با شارژ سیمی ۲۰۰ واتی می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شیائومی یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که تمرکز ویژه‌ای روی فناوری شارژ دارد. حالا شیائومی از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» رونمایی کرده که با شارژ سیمی ۲۰۰ واتی می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۸ دقیقه شارژ کند، البته با شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی این زمان به ۱۵ دقیقه می‌رسد.

شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند تا جای ممکن سرعت شارژ محصولاتشان را افزایش دهند و خود شیائومی هم چندین بار دست به چنین کاری زده. برای مثال دو سال پیش این کمپانی از سیستم شارژ ۱۰۰ واتی رونمایی کرد که می‌توانست یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۱۷ دقیقه شارژ کند. پس آن، فناوری شارژ ۱۲۰ واتی برای می ۱۰ اولترا از راه رسید که می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن را در ۲۳ دقیقه کاملا شارژ کند.

حالا طبق ویدیوی منتشر شده، فناوری HyperCharge سرعت شارژ سیمی و بی‌سیم فوق‌العاده بالایی دارد و می‌توانند باتری گوشی‌های هوشمند را تنها در چندین دقیقه شارژ کنند. گوشی موجود در این ویدیو شیائومی می ۱۱ پرو اصلاح شده است و با نمونه‌ای که در بازار وجود دارد، فرق می‌کند. انتظار می‌رود چنین فناوری در ادامه ۲۰۲۱ یا سال آینده میلادی از راه برسد، البته شاید شیائومی برای مقابله با ریسک‌های احتمالی مدت زمان بیشتری را صرف توسعه فناوری شارژ HyperCharge کند.

شارژ HyperCharge شیائومی

اوپو، رقیب هموطن شیائومی یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید که فناوری VOOC را توسعه داده که پایه سیستم‌های شارژ سریع Warp و Dash وان پلاس است. این کمپانی سال گذشته از شارژ یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با سیستم ۱۲۵ واتی در مدت ۲۰ دقیقه خبر داد. با این وجود، جدیدترین پرچمدارش یعنی اوپو فایند X3 پرو تنها از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم در کنار پشتیبانی دستگاه از فناوری شارژ سریع، کاربران باید به آداپتور و کابل مناسبی هم دسترسی داشته باشند که احتمالا شرکت‌ها تمایلی به قرار دادن آن‌ها در جعبه محصولاتشان نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mahdi
    Mahdi | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    عالییییییهه

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    سلام
    شارژ کامل 5 دقیقه‌ای همه باطری‌ها (خودرو و غیره) تحوّل مثبتی به نفع بهروری و محیط‌زیست است
    و السلام

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    خوبه ولی چه فرقی میکنه گوشی بیشتر داغ میشه باید به فکر خنک ساز قوی تو گوشی باشه

    • patrik
      patrik | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

      هدف فناوری VOOC اینه که شارژر بجای کوشی داغ شه. به همین خاطر به جای ولتاژ بالا، جریان بالا میفرسته. اما در کل فراری از گرم شدن نیست، به هر حال اتفاقی باید در باتری بیفته.

مطالب پیشنهادی