ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا رسما از کارت‌های گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti رونمایی کرد

انویدیا همانطور که وعده داده بود، در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ از جدیدترین کارت‌هایش گرافیکش رونمایی کرد. انویدیا RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti مبتنی بر معماری Ampere هستند و از همین ماه وارد بازار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

انویدیا همانطور که وعده داده بود، در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ از جدیدترین کارت‌هایش گرافیکش رونمایی کرد. انویدیا RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti مبتنی بر معماری Ampere هستند و از همین ماه وارد بازار می‌شوند. قیمت آن‌ها به ترتیب برابر ۱,۱۹۹ و ۵۹۹ دلار است.

گرافیک RTX 3080 Ti‌ شباهت زیادی به RTX 3080‌ دارد و از طراحی و پورت‌های یکسانی بهره می‌برد، با این حال تفاوت اصلی آن‌ها میزان حافظه اختصاصی است. RTX 3080 Ti به ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز شده، در حالی که برادرش ۱۰ گیگابایت حافظه دارد. قیمت درنظر گرفته شده برای آن تفاوتی با نسخه مرجع RTX 2080 Ti ندارد و ۳۰۰ دلار کمتر از RTX 3090 است.

RTX 3090 با سیستم خنک‌کننده بسیار بزرگتر و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X یک غول به تمام معناست، در حالی که RTX 3080 Ti از طراحی یکسانی با RTX 3080 بهره می‌برد. انویدیا قدرت استخراج رمزارز این کارت گرافیک را هم محدود کرده و ماینرها بجای آن می‌توانند به سراغ پردازنده استخراج رمزارز مخصوص این کمپانی برای اتریوم بروند.

انویدیا RTX 3080 Ti

برای استفاده از این کارت گرافیک جدید به منبع تغذیه ۷۵۰ واتی نیاز دارید که ۳۵۰ وات آن به خود کارت گرافیک می‌‌رسد. RTX 3080 Ti از کانکتور ۱۲ پینی جدید انویدیا استفاده می‌کند، البته در جعبه آن مبدل سازگار با کابل‌های ۸ پینی هم قرار می‌گیرد.

دومین کارت گرافیک انویدیا، RTX 3070 Ti نام دارد که در مقایسه با RTX 2070 Super، تا ۱.۵ برابر عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6X دارد.

این کارت‌های گرافیک جدید از فناوری رهگیری پرتو و DLSS پشتیبانی می‌کند و حالا بیش از ۵۰ بازی قادر به پشتیبانی از DLSS هستند تا عملکردشان با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهبود پیدا کند.

با وجودی که RTX 3080 Ti از تاریخ ۱۳ خرداد و RTX 3070 Ti از تاریخ ۲۰ خرداد در بازار جهانی عرضه می‌شوند، گیمرها نمی‌توانند امید چندانی به خرید آن‌ها داشته باشند. جهان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و هم اکنون پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک وضعیت مناسبی در بازار ندارند، بنابراین احتمالا گیمرها برای دسترسی به جدیدترین GPUهای انویدیا باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی