ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر
تکنولوژی

برنامه مشترک گوگل، اپل، موزیلا و مایکروسافت برای بهبود افزونه‌های مرورگر

گوگل، اپل و سایر شرکت‌های ارائه دهنده مرورگر، روز گذشته در کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) از همکاری با یکدیگر خبر دادند تا در آینده افزونه‌‌های مربوط به مرورگر خود را بهبود بخشند. با این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

گوگل، اپل و سایر شرکت‌های ارائه دهنده مرورگر، روز گذشته در کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) از همکاری با یکدیگر خبر دادند تا در آینده افزونه‌‌های مربوط به مرورگر خود را بهبود بخشند. با این وجود افزونه‌های مرورگر کاربران بهتر کار می‌کنند و ساختار ایمن آن‌‌ها کاربران را در برابر بدافزار محافظت می‌کند.

گوگل، اپل، مایکروسافت و موزیلا می‌خواهند در یک چشم‌انداز مشترک برای افزونه‌های مرورگر با یکدیگر متحد شوند و در جهت استاندارد سازی آن‌ها قدم بردارند. بهبود عملکرد، امنیت، جلوگیری از سو استفاده و حفظ حریم خصوصی اهداف دیگر این برنامه مشترک است.

افزونه

تیم‌های حاضر در کنسرسیوم، امیدوار هستند با موفقیت بتوانند برنامه مشترک خود را دنبال کرده و توسعه افزونه‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان آسان کنند زیرا داشتن یک استاندارد مشترک به ارتباط بین مرورگرها کمک می‌کند. آن‌ها در مورد اهداف خود گفتند:

«هدف ما شناسایی نقاط مشترک، همسان‌سازی نزدیک مرورگر‌ها و ترسیم مسیر پیشرفت برای آینده است.»

البته باید عنوان کرد که به موجب این برنامه مرورگرها فروشگاه‌های منحصر به فرد خود را حفظ خواهند کرد. این چهار گروه سرانجام از سایر سازندگان مرورگر، توسعه‌دهندگان افزونه‌های مرورگر و علاقه‌مندان درخواست کردند تا به برنامه مشترک آن‌ها بپیوندند. ایده استانداردسازی فناوری مربوط به افزونه‌ها از سال‌ها پیش عنوان شده است. «اوپرا» یکی دیگر مرورگر‌های محبوب، در سال ۲۰۱۰ سعی در تلفیق افزونه‌ها داشت.

ایده استاندارد سازی فناوری پسوند از سالها پیش وجود داشته است. افزونه‌ها یکی از بخش‌های مهم مرورگرهای رایانه را تشکیل می‌دهند و با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهای مختلفی از جمله مسدود کردن تبلیغات و مدیریت کردن رمز‌های عبور خود را انجام داد. با این حال سازگاری مهم‌ترین اولویت این لیست محسوب می‌شود. زیرا در منشور این گروه آمده است: «انتقال افزونه‌ها بین مرورگرها و پشتیبانی از آن‌ها در انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها برای توسعه‌دهندگان باید نسبتا ساده باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی