ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرتکاتز
تکنولوژی

اپل قابلیت‌ شرتکاتز برای خودکار سازی وظایف را به مک می‌آورد

اپل همزمان با رونمایی از سیستم عامل جدید مک او اس مانتری از عرضه اپلیکیشن Shortcuts برای مک او اس در سال جاری میلادی گفته است. مک سابقه طولانی در خودکار سازی وظایف از طریق دستورات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۷

اپل همزمان با رونمایی از سیستم عامل جدید مک او اس مانتری از عرضه اپلیکیشن Shortcuts برای مک او اس در سال جاری میلادی گفته است.

مک سابقه طولانی در خودکار سازی وظایف از طریق دستورات کامند، شل اسکریپت، اپل اسکریپت و آتومیتور دارد. در iOS هم شرتکاتز امکان خودکار سازی وظایف را در اختیار کاربران می‌گذارد. حالا با Monterey ویژگی شرتکاتز به مک می‌آید.

شرتکاتز به کاربران کمک می‌کند برنامه‌های خودکار را برای وظایف روزانه تعیین کنند تا کارایی خود را بهبود دهند. شرتکاتز دقیقه مشابه همین قابلیت در آیفون و آیپد به کاربر امکان انجام وظایف خودکار در اپلیکیشن‌های پر استفاده را می‌دهد. اپل همچنین کتابخانه‌های از پیش آماده شده شرتکاتز را به طور ویژه برای مک توسعه داده و کاربران می‌توانند فعالیت‌هایی از جمله به اشتراک گذاری فایل‌ها، ایجاد فایل‌های انیمیشنی GIF، ارسال خودکار پیام،‌ ایجاد یک ایمیل، باز کردن یک وبسایت و بسیاری کارهای دیگر را ساده‌تر انجام دهند. اما کاربرانی که به دنبال تعریف فعالیت‌های پیشرفته‌تر هستند امکان استفاده از ویرایشگر ویژه شرتکاتز برای مک را دارند.

شرتکاتز ویژه مک همچنین با منو بار،‌ فایندر، اسپات‌لایت و سیری یکپارچه شده تا امکان اجرای ساده‌تر وظایف تعیین شده فراهم باشد. کاربرانی که از اپلیکیشن قدیمی‌تر Automator استفاده می‌کردند امکان انتقال وظایف تعریف شده قبلی به شرتکاتز را دارند اما اپل قصد دارد به مرور پایان Automator را رقم بزند و کاربران در سال‌های آتی مجبور می‌شوند به طور کامل به شرتکاتز مهاجرت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی