ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهم‌ترین قابلیت‌هایی که iOS 15 به آیفون‌های اپل می‌آورد

اپل پاییز امسال iOS 15 را با قابلیت‌های متنوعی برای آیفون‌های سری 6s به بعد منتشر می‌کند. این نسخه شامل ویژگی‌های جدیدی برای فیس‌تایم، iMessage، جستجوی اسپات‌لایت، مرورگر جدید سافاری و گزارش حریم خصوصی است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

اپل پاییز امسال iOS 15 را با قابلیت‌های متنوعی برای آیفون‌های سری 6s به بعد منتشر می‌کند. این نسخه شامل ویژگی‌های جدیدی برای فیس‌تایم، iMessage، جستجوی اسپات‌لایت، مرورگر جدید سافاری و گزارش حریم خصوصی است.

جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS چندی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد. iOS 15 ویژگی‌های جدید زیادی دارد و کوپرتینویی‌ها هم در نطق اصلی WWDC 2021 به بخشی از آن‌ها اشاره کردند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نگاه دیگری به مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 15 داشته باشیم که به آیفون‌های اپل اضافه می‌شوند.

قابلیت‌های جدید فیس‌تایم

یکی از قابلیت‌های جدید فیس‌تایم SharePlay است که به شما اجازه می‌دهد در اپ‌های مختلفی مثل اپل تی‌وی، دیزنی پلاس، هولو و تیک‌تاک با دوستان خود فیلم یا ویدیو ببینید. این قابلیت اجازه می‌دهد کنترل پخش ویدیو به‌صورت همزمان روی همه دستگاه‌ها اعمال شود. حالا حتی در حین تماشا می‌توانید در iMessage چت کنید یا صفحه دستگاه خود را به اشتراک بگذارید.

افزون بر این، اکنون کاربران اندروید و ویندوز هم می‌توانند به تماس‌های فیس‌تایم ملحق شوند. این سرویس حالا دکمه جدیدی دارد که برای تماس‌های فیس‌تایم لینک تحت وب می‌سازد. شما می‌توانید این لینک را با دوستان اندرویدی یا ویندوزی خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به تماس‌ها دعوت کنید.

تغییرات iMessage برای آیفون‌ها

سرویس iMessage در iOS 15 اطلاعات دریافتی را به اپلیکیشن‌های مربوطه می‌فرستد. برای مثال، اگر کسی لینک یک خبر را برای شما ارسال کند، آن خبر به بخش Shared with You از اپلیکیشن News منتقل می‌شود. یا اگر کسی تصویری برای شما بفرستد، آن تصویر در بخش Shared with You در اپ Photos ذخیره می‌شود.

این ویژگی در مورد پادکست‌ها، فیلم و سریال‌های اپل تی‌وی نیز صدق می‌کند. همچنین، حالا زمانی که مجموعه‌ای از تصاویر در iMessage ارسال شود، عکس‌ها روی هم تشکیل پشته می‌دهند.

جستجوی اسپات‌لایت و شناسایی آیتم‌های درون عکس

جستجوی اسپات‌لایت همان ابزاری است که در زمان سوایپ به پایین روی آیفون ظاهر می‌شود. این ابزار حالا به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که مثلا اجازه می‌دهد در هنگام جستجو به دنبال یک مخاطب، لینک‌ها یا عکس‌هایی که ممکن است از او گرفته باشید را هم نشان دهد. به‌علاوه، در زمان جستجو اطلاعات بیشتری درباره فیلم‌ها، سریال‌ها، هنرمندان و غیره به شما ارائه می‌شود.

iOS 15 همچنین قادر به شناسایی حیوانات، مکان‌های شناخته‌ شده، گیاهان و سایر اشیاء خواهد بود و اطلاعات آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ویژگی از طریق آیکن کوچکی در کنار تصاویر بخش گالری نشان داده می‌شود و با انتخاب آن می‌توانید اطلاعات مربوطه را کسب کنید.

جستجوی صوتی در مرورگر سافاری

سافاری در آیفون، مک و آیپد به‌روزرسانی بزرگی دریافت می‌کند که شامل بازطراحی رابط کاربری، پشتیبانی از ذخیره‌سازی زبانه‌های باز و گزینه جدیدی برای جستجو در وب با فرمان‌های صوتی است. افزون بر این، در نسخه جدید سافاری نوار جستجو به پایین صفحه آمده است.

برای استفاده از جستجوی صوتی کافیست روی دکمه میکروفن ضربه بزنید و عبارت مدنظر خود را برای جستجو اعلام کنید. همچنین، سافاری برای اولین بار در آیفون و آیپد از افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

ترجمه، کپی و تعامل با متون تصاویر

اپل iOS 15

iOS 15 به‌صورت هوشمندانه می‌تواند متون داخل تصاویر را شناسایی و ترجمه یا آن‌ها را به حالت دیجیتال تبدیل کند تا قابلیت کپی و پیست داشته باشند. برای مثال، اگر منوی یک رستوران خارجی را در دست گرفته باشید و بخواهید از ترجمه نوشته‌ها مطلع شوید، کافیست از آن عکس بگیرید و ترجمه را روی گوشی خود مشاهده کنید.

نسخه جدید iOS همچنین به شما اجازه می‌دهد تا اگر شماره تلفنی در تصویر وجود دارد، بتوانید به‌صورت مستقیم روی آن ضربه بزنید و با آن شماره تماس بگیرید.

گزارش حریم خصوصی

اپل iOS 15

اپل در iOS 15 اطلاعات بیشتری درباره چگونگی عملکرد اپلیکیشن‌ها به شما ارائه می‌کند. گزارش جدید حریم خصوصی نشان می‌دهد که هر اپلیکیشن در یک هفته گذشته چند بار به میکروفن، موقعیت مکانی، گالری تصاویر و دوربین شما دسترسی پیدا کرده است. این گزارش همچنین مشخص می‌کند که اپ‌ها با چه سرورهایی در ارتباط‌ هستند تا از این طریق بتوانید مسیر انتقال اطلاعات خود را پیگیری کنید.

حالت آفلاین سیری

اپل iOS 15

دستیار هوشمند سیری در iOS 15 سریع‌تر از قبل می‌شود. این دستیار صوتی حالا می‌تواند بخشی از فرمان‌های شما را به‌صورت آفلاین انجام دهد. از جمله این فرمان‌ها می‌توانیم به تنظیم تایمر و آلارم، باز کردن اپ‌ها، کنترل موسیقی و روشن کردن فلاش اشاره کنیم. در نتیجه، چون نیازی به ارتباط اینترنتی با سرور وجود ندارد و پردازش‌ها روی خود دستگاه انجام می‌شوند، سرعت عمل سیری بالاتر می‌رود و البته کاربران بیشتر به امنیتش اطمینان می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrab Damavandi Radmanesh
    Mehrab Damavandi Radmanesh | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    واو Wow 😲😲😲😲😲

مطالب پیشنهادی