ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور می‌توان در ویندوز ۱۱ از منوی استارت ویندوز ۱۰ استفاده کرد؟

نسخه‌ای که از ویندوز ۱۱ لو رفته بخش زیادی از قابلیت‌های این سیستم عامل را به ما نشان می‌دهد. این نسخه دارای گزینه‌ای برای تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ به حالتی شبیه ویندوز ۱۰ است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

نسخه‌ای که از ویندوز ۱۱ لو رفته بخش زیادی از قابلیت‌های این سیستم عامل را به ما نشان می‌دهد. این نسخه دارای گزینه‌ای برای تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ به حالتی شبیه ویندوز ۱۰ است. این ویژگی برای کاربرانی تعبیه شده که احتمالا منوی جدید ویندوز ۱۱ را نمی‌پسندند.

بیلدی که از ویندوز ۱۱ لو رفته نسخه نهایی این سیستم عامل نیست ولی بخشی از تغییرات رابط کاربری و ویژگی‌های آن را نشان می‌دهد. یکی از این تغییرات قابلیت بازگرداندن منوی ویندوز ۱۱ به حالت کلاسیک ویندوز ۱۰ است که از کاشی‌های زنده پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در ویندوز ۱۱ این منو را به کلی متحول کرده و این کاشی‌ها را از آن حذف کرده است.

اگرچه خود ویندوز ۱۱ گزینه سرراستی برای تغییر منوی استارت به حالت کلاسیک ندارد، ولی کاربری به نام «رافائل ریورا» در توییتر متوجه شده که چنین امکانی در ویندوز ۱۱ قرار داده شده و با دستکاری در کلیدهای رجیستری ویندوز می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. با انجام مراحل زیر می‌توانید منوی ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ برگردانید.

چنان‌چه بیلد لو رفته از ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اید که آموزش آن را در دیجیاتو برایتان آماده کرده‌ایم، برای بازگرداندن منوی استارت ویندوز ۱۰ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه‌های Win + R را روی کیبورد خود فشار دهید.
  2. عبارت Regedit را تایپ و کلید Enter را بزنید.
  3. به مسیر HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\ بروید.
  4. کلیک راست کرده و یک DWORD (32-bit) value بسازید.
  5. اسم آن را Start_ShowClassicMode بگذارید.
  6. مقدار آن را روی ۱ قرار دهید و روی دکمه OK کلیک کنید.
  7. کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این ویژگی را به‌صورت یک سوییچ ساده در بیلدهای آتی ویندوز ۱۱ قرار دهد یا همین حالا آن را به نسخه نهایی این سیستم عامل اضافه کرده باشد. نظر شما درباره منوی استارت جدید ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا طراحی جدید آن را دوست دارید یا نسخه قبلی را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی