ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی AMD در تراشه سامسونگ جدیدترین گرافیک Mali را شکست می‌دهد

مدت‌هاست می‌دانیم که سامسونگ و AMD در حال کار روی چیپست با پردازنده گرافیکی رادئون هستند. حالا گزارشی تازه می‌گوید این پردازنده گرافیکی با وجود Throttle شدید از جدیدترین گرافیک Mali که سامسونگ هم‌اکنون از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مدت‌هاست می‌دانیم که سامسونگ و AMD در حال کار روی چیپست با پردازنده گرافیکی رادئون هستند. حالا گزارشی تازه می‌گوید این پردازنده گرافیکی با وجود Throttle شدید از جدیدترین گرافیک Mali که سامسونگ هم‌اکنون از آن استفاده می‌کند، قوی‌تر است.

شایعه‌ای که به‌تازگی منتشر شده می‌گوید گرافیک مبتنی بر RDNA2 که با نام mRDNA هم شناخته می‌شود، حتی از نسل بعدی گرافیک Mali هم قدرتمندتر خواهد بود. AMD در حال حاضر مشغول آزمایش داخلی تراشه اگزینوس RDNA2 است و گرافیک آن پس از انجام اولین تست دچار Throttle شده و ۲۰ درصد از توان خود را از دست داده است. در آزمایش دوم افت توان حتی از این هم بیشتر بوده و ۳۰ درصد ضعیف‌تر از حد عادی عمل کرده است.

با این حال، همان طور که گفته شد، گرافیک mRDNA هنوز هم از گرافیک Mali سریع‌تر است و ظاهرا سامسونگ می‌خواهد قرارداد خود را برای تراشه‌های نسل بعدی mRDNA توسعه دهد. این غول فناوری کره‌ای از عملکرد AMD شگفت‌زده شده و حالا به گرافیک رادئون که قرار است در اگزینوس ۲۲۰۰ به کار گرفته شود، اطمینان بیشتری پیدا کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که دقیقا چه پردازنده‌ای با چه مشخصاتی در تراشه اگزینوس AMD استفاده خواهد شد. اما در بخش دیگر این گزارش گفته شده که گوگل هم در حال امضای قراردادی برای استفاده از mRDNA است، هرچند فعلا اطلاعات دیگری درباره این همکاری در دسترس نیست.

شرکت AMD چندی پیش در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ تایید کرد که گرافیک چیپست جدید اگزینوس سامسونگ بر اساس معماری RDNA2 ساخته می‌شود. RDNA2 جدیدترین معماری گرافیکی AMD است که در محصولات قدرتمندی مثل کنسول‌های سونی و مایکروسافت استفاده می‌شود. این گرافیک قبلا در سری AMD 6000 هم دیده شده بود.

چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ احتمالا علاوه بر گوشی‌های سامسونگ در برخی از لپ‌تاپ‌های این شرکت هم به کار گرفته می‌شود. انتظار داریم که این شرکت در آینده اطلاعات بیشتری را درباره تراشه آتی خود به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی