ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ چه زمانی به دست کاربران می‌رسد؟

در هفته‌های اخیر شاهد لو رفتن بسیاری از امکانات ویندوز ۱۱ بودیم. دقایقی پیش بالاخره کمپانی ساکن ردموند، از این نسخه رونمایی کرد. اما سوالی که احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده این است ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۱

در هفته‌های اخیر شاهد لو رفتن بسیاری از امکانات ویندوز ۱۱ بودیم. دقایقی پیش بالاخره کمپانی ساکن ردموند، از این نسخه رونمایی کرد. اما سوالی که احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده این است که ویندوز ۱۱ از چه زمانی برای کاربران در دسترس خواهد بود؟

در حالی که مایکروسافت از سال‌ها قبل اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز خواهد بود و در طول سال‌ها، به روز رسانی‌های سالانه برای آن ارائه می‌شود اما در نهایت ویندوز ۱۱ با رابط کاربری جدید معرفی شد.

مایکروسافت قصد دارد نسخه عمومی ویندوز ۱۱ را در تعطیلات سال جاری میلادی، در ماه نوامبر یعنی میانه‌های آبان تا آذر ماه به کاربران ارائه کند. البته از هفتم تیر ماه نسخه اولیه (تستر) ویندوز ۱۱ تحت برنامه اینسایدر ارائه می‌شود. همان طور که انتظار می‌رود این نسخه ابتدا از طریق کانال توسعه دهندگان به دست کاربران خواهد رسید و پس از آن نوبت به نسخه بتا در تابستان و در نهایت عرضه نسخه پیش نمایش نهایی در پاییز می‌رسد.

در ویندوز ۱۱ لبه‌های پنجره‌ها گرد‌تر شده و آیکون‌های پیش فرض شامل دکمه استارت و دکمه جستجو در مرکز تسکبار به چشم می‌خورند. علاوه بر این حالا خبری از کاشی‌های زنده در منوی استارت نیست و به جای آن آیکون‌های ساده در نظر گرفته شده است. البته اگر علاقه‌ای به محل جدید قرارگیری منوی استارت و دکمه‌های تسکبار ندارید، می‌توانید مانند ویندوز ۱۰ آن‌ها را به سمت چپ منتقل کنید. در این حالت، طراحی آیکون‌ها هم تغییر می‌کند و شبیه ویندوز ۱۰ می‌شود.

از قابلیت‌های جدید امکان چینش ساده‌تر پنجره‌ها است که به سادگی با بردن نشانگر ماوس روی دکمه‌های باز و بسته کردن پنجره‌ها نمایش داده می‌شود. علاوه بر این ژست‌های لمسی جدیدی به سیستم عامل اضافه شده تا کارایی نمایشگرهای لمسی یا تبلت‌ها بهبود پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی