ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با وجود اعتراض کارمندان، همچنان به حضور فیزیکی آن‌ها در دفاتر اصرار دارد

اپل می‌خواهد از ماه سپتامبر برنامه کار هیبریدی جدیدی را برای حضور کارمندان در دفاتر این شرکت اجرا کند. این در حالی است که بسیاری از نیروی کار اپل خواستار تغییر برنامه‌ها و تبیین شیوه‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اپل می‌خواهد از ماه سپتامبر برنامه کار هیبریدی جدیدی را برای حضور کارمندان در دفاتر این شرکت اجرا کند. این در حالی است که بسیاری از نیروی کار اپل خواستار تغییر برنامه‌ها و تبیین شیوه‌های کاری منعطف‌تری هستند.

«دیردره اوبرایان» (Deirdre O'Brien)، معاون ارشد خرده‌فروشی‌ها و کارمندان اپل در ویدیویی به صحبت درباره شرایط کار نیروی انسانی این شرکت پرداخته و می‌گوید آن‌ها در دوران پساکرونا از یک مدل کار هیبریدی استفاده خواهند کرد. پیش‌تر تیم کوک با ارسال ایمیلی به کارمندان این شرکت گفته بود که افراد باید از ماه سپتامبر هفته‌ای سه روز در دفاتر اپل حضور فیزیکی داشته باشند.

اوبرایان می‌گوید: «باور داریم که تعاملات انسانی برای فرهنگ و آینده ما ضروری است.» معاون اپل توضیح می‌دهد که عرضه محصولات یکسال گذشته حاصل تلاش طولانی مدت کارمندان این شرکت در دوره‌ای بوده که هنوز می‌توانستیم کنار هم جمع شویم.

آیفون

طبق برنامه تیم کوک، همه کاربران به استثنای موارد خاص، باید در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در شرکت حضور داشته باشند و فقط می‌توانند چهارشنبه و جمعه را به انتخاب خود از داخل خانه کار کنند. به‌علاوه، هر فرد می‌تواند در صورت تایید مدیران مافوقش در هر سال تا دو هفته از راه دور کار کند. البته از کارمندانی که برای انجام کارهای خود به ارتباط چهره به چهره نیاز دارند، خواسته شده که هفته‌ای چهار تا پنج روز به شرکت بیایند.

چندی پس از ارسال ایمیل تیم کوک، گروهی متشکل از ۲۸۰۰ کارمند این شرکت در انتقاد به این طرح اعلام کردند که نگرانی‌های زیادی درباره زمان‌بندی کار هیبریدی دارند. این گروه می‌گوید تعداد نامشخصی از کارمندان اپل به خاطر این طرح جدید مجبور به استعفا شده‌اند. حالا باقی‌مانده کارمندان خواستار جایگزینی کار از راه دور به جای حضور فیزیکی هستند.

با این حال به نظر می‌رسد که اپل درخواست‌های کارمندان را رد کرده و می‌گوید که تصمیمات بعدی درباره دورکاری برای هر فرد به‌صورت جداگانه اتخاذ می‌شود و منوط به تایید مدیران خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی