ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپانیا درباره اقدامات ضدرقابتی اپل و آمازون تحقیق می‌کند

اپل و آمازون در یک پرونده مشترک در اسپانیا به خاطر توافقاتی که با یکدیگر انجام داده‌اند، تحت تحقیق و بازرسی قرار می‌گیرند. گفته شده که این دو شرکت با قرارداد همکاری مشترک باعث شده‌اند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اپل و آمازون در یک پرونده مشترک در اسپانیا به خاطر توافقاتی که با یکدیگر انجام داده‌اند، تحت تحقیق و بازرسی قرار می‌گیرند. گفته شده که این دو شرکت با قرارداد همکاری مشترک باعث شده‌اند سایر فروشندگان اسپانیایی نتوانند به فروش آیفون، آیپد و مک بپردازند.

کمیسیون ملی بازار و رقابت اسپانیا (CNMC) می‌گوید قرار است در پرونده‌ای ببیند که آیا اپل و آمازون به شکلی غیرمنصفانه در پشت پرده با هم زد و بند کرده‌اند تا رقابت را در بازار خرده‌فروشی‌های آنلاین محصولات الکترونیکی کاهش دهند یا خیر. این کمیسیون به‌طور خاص به دنبال شواهدی مبنی بر انحصار فروش محصولات اپل در فروشگاه آمازون خواهد بود.

با این حال، دامنه تحقیقات اسپانیا از فروش سخت‌افزار فراتر می‌رود و اثر توافقات احتمالی بر جایگاه آمازون در حوزه خدمات بازاریابی را نسبت به سایر فروشندگان شخص ثالث نیز بررسی می‌کند. انتظار نداریم نتیجه این پرونده هم مثل اکثر پرونده‌های ضدانحصار به این زودی‌ها مشخص شود.

کمیسیون بازار و رقابت اسپانیا به خودش ۱۸ ماه فرصت داده تا شرایط را به‌طور کامل بررسی و نتیجه را اعلام کند. اما اگر درخواست تجدیدنظر داده شود، مطمئنا مدت زمان بررسی پرونده طولانی‌تر خواهد شد.

اپل محصولات خود را تقریبا همزمان با عرضه جهانی از طریق آمازون روانه بازار اسپانیا می‌کند. این قرارداد که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ شروع شده، علاوه بر اسپانیا در آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا و ژاپن هم اجرا می‌شود. تا پیش از عقد این قرارداد، دستگاه‌های اپل یا در زمان عرضه موجود نبودند یا فقط از طریق فروشگاه‌های شخص ثالث عرضه می‌شدند.

این کمیسیون می‌گوید در حال حاضر شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد این دو شرکت قوانین را نقض کرده‌اند: «CNMC به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کرده که از روی آن‌ها می‌توان به نقض بند ۱ از ۲ قانون دفاع از رقابت (LDC) و بند ۱۰۱ از معاهده ناظر بر عملکرد اتحادیه اروپا (TFEU) توسط آمازون و اپل رسید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی