ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گواهی امضای الکترونیکی
تکنولوژی

مرکز راهبری و پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی راه‌اندازی شد

مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام با توجه به اهمیت و استفاده روزافزون از گواهی الکترونیکی، اقدام به راه اندازی مرکز «راهبری و پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی» کرد که خدمات «مرکز تماس» و سامانه «پشتیبانی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۵

مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام با توجه به اهمیت و استفاده روزافزون از گواهی الکترونیکی، اقدام به راه اندازی مرکز «راهبری و پشتیبانی گواهی امضای الکترونیکی» کرد که خدمات «مرکز تماس» و سامانه «پشتیبانی و ثبت تیکت» را به متقاضیان ارائه می‌کند.

«جعفری»، معاون مرکز میانی عام، ضمن اعلام خبر راه اندازی این مرکز جهت پشتیبانی متقاضیان و دارندگان گواهی امضای الکترونیکی، می‌گوید از ابتدای راه اندازی زیرساخت کلید عمومی در کشور، در مجموع بیش از یک میلیون و سیصد هزار گواهی امضای الکترونیکی برای کاربران نهایی صادر شده است.

به گفته وی با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سال 98، در راستای توسعه کاربری گواهی امضای الکترونیکی در کشور و افزایش تعداد سامانه‌های مجهز به زیرساخت کلید عمومی، تعداد گواهی‌های صادر شده برای کاربران نهایی در سال 99 حدود 590 هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی 224 درصدی را نشان می‌دهد.

گواهی امضای الکترونیکی

جعفری با تاکید این که مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدماتی مانند صدور نیمه حضوری و تمدید غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی، فرآیندها را برای متقاضیان و کاربران امضای الکترونیکی تهسیل و تسریع نماید، می‌گوید در جدیدترین گام در این راستا، «مرکز تماس» و سامانه «پشتیبانی و ثبت تیکت» راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سامانه پشتیبانی و ثبت تیکت، به منظور ثبت سوالات متقاضیان در فرآیند صدور گواهی الکترونیکی ایجاد شده و به صورت غیرحضوری پاسخگوی سوالات بوده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند. این سامانه هم اکنون از طریق پرتال مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس gica.ir در دسترس عموم مردم قرار دارد.

معاون مرکز میانی عام، تسهیل در رفع مشکلات متقاضیان، افزایش رضایت‌مندی کاربران و همچنین امکان رصد مشکلات برای مدیران و راهبران را از مزیت‌های این سامانه می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز تماس، مزیت‌های آن را بر شمرده و می‌گوید ابهامات، سوالات و مشکلات احتمالی مربوط به متقاضیان گواهی الکترونیکی از طریق این مرکز تماس در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده شده و کاهش تعداد تماس‌‌های از دست رفته را در پی خو‌اهد داشت. همچنین با ارائه راهنمایی به متقاضیان و دارندگان گواهی الکترونیکی، موجب تسهیل و تسریع در فرآیند پشتیبانی خواهد شد.

به گفته جعفری، این مرکز تماس با شماره تلفن 91017020-021 در حال حاضر طی روزهای شنبه الی پنج شنبه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر جهت ارائه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات، در خدمت عموم مردم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی