ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی شبکه خاص جدیدی که موجب از کار افتادن سیستم وای‌فای آیفون می‌شود

دومین نام مخربی که می‌تواند شبکه وای‌فای آیفون را از کار بیندازد، توسط همان شخص قبلی کشف شد. منتها این بار گفته می‌شود که در صورت مواجهه با این مشکل حتی از طریق ریست تنظیمات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

دومین نام مخربی که می‌تواند شبکه وای‌فای آیفون را از کار بیندازد، توسط همان شخص قبلی کشف شد. منتها این بار گفته می‌شود که در صورت مواجهه با این مشکل حتی از طریق ریست تنظیمات شبکه هم نمی‌توانید ایراد را برطرف کنید.

«کارل شو»، محققی که حدود دو هفته پیش باگ عجیب شبکه وای‌فای آیفون را پیدا کرد، می‌گوید نام «secretclub%power%» هم می‌تواند کاری کند تا گوشی شما دیگر قادر به استفاده از قابلیت وای‌فای نباشد. این مشکل از طریق ریست تنظیمات شبکه هم برطرف نمی‌شود و ظاهرا تنها راه حل ممکن برای حل آن ریست کل دستگاه به تنظیمات کارخانه است. البته این راهکار هنوز آزمایش نشده، بنابراین انجام آن را توصیه نمی‌کنیم.

در گزارش دفعه قبل گفته شده بود که آیفون در مواجهه با شبکه‌ای که اسم آن «p%s%s%s%s%n%» دچار این باگ می‌شود. ولی مشکل قبلی به واسطه ریست تنظیمات شبکه قابل حل بود. این دفعه به نظر نمی‌رسد که مشکل را بتوان با همان راهکار برطرف ساخت.

همان‌طور که قبلا گفته بودیم، ایراد شبکه آیفون به خطایی در سیستم کدگذاری فرمت داده‌های رشته‌ای برمی‌گردد. باگ این سیستم به لایه‌های زیرین iOS مربوط است و از پشته شبکه نشأت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که مشکل نام شبکه‌های وای‌فای بیشتر در شبکه‌هایی دیده می‌شود که نام آن‌ها شامل نویسه‌های s% یا p% یا n% است. ترکیب % به اضافه یک نویسه در بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی یک ترکیب رایج برای تعیین حالت یک متغیر به صورت رشته‌ای است. در زبان C، با n% می‌توان تعداد نویسه‌های موجود در یک فرمت رشته‌ای را به متغیری مربوط به تابع فرمت رشته‌ای منتقل کرد.

سیستم وای‌فای iOS احتمالا نام شبکه وای‌فای را به یک کتابخانه داخلی منتقل می‌کند که باعث ثبت اجباری اطلاعات در حافظه و سرریز بافر می‌شود. این اتفاق حافظه را دچار اشکال کرده و سیستم عامل را به توقف پروسه وادار می‌کند. احتمالا به همین دلیل است که وای‌فای از کار می‌افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی