ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد فاکسکان با رشد ۲۰ درصدی در فصل دوم ۲۰۲۱ به ۴۸.۷ میلیارد دلار رسید

افزایش تقاضا برای آیفون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی روزهای خوبی را برای فاکسکان رقم زد و باعث شد درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

افزایش تقاضا برای آیفون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی روزهای خوبی را برای فاکسکان رقم زد و باعث شد درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۸.۷ میلیارد دلار برسد.

فاکسکان در سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز درآمد خوبی را از آن خود کرد و با رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ توانست درآمد ۴۷ میلیارد دلاری را در کارنامه خود ثبت کند.

فاکسکان بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره تامین اپل است که در حال حاضر آیفون ۱۲ را مونتاژ می‌کند و توانست در سه ماهه اول سال جاری میلادی به سودی بالغ بر یک میلیارد دلار دست پیدا کند که رقمی بالاتر از همه پیش‌بینی‌های فعالان بازار بود.

یکی از دلایل افزایش درآمد این شرکت به شرایط همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضا برای خرید دستگاه‌های الکترونیکی مربوط می‌شود. کاربران به دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های آیفون و سایر تجهیزات الکترونیکی برای شرایط قرنطینه و دورکاری بیش از پیش نیاز دارند.

همین نیاز باعث شده که تقاضا بالاتر رفته و به افزایش درآمد فاکسکان کمک کند. البته گفتنی است این شرکت به دلیل کمبود جهانی تراشه، همچون بسیاری از شرکت‌های مطرح بازار با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

بحران کمبود تراشه که از چند ماه پیش به وضوح روی بازارهای مختلف وابسته به آن سایه انداخته، این روزها در بدترین شرایط خود قرار دارد و مهمترین خروجی آن کمبود تجهیزات و افزایش قیمت‌هاست.

در حال حاضر این شرکت کماکان با مشکل تامین قطعات تراشه روبرو است. گفته می‌شود این مشکل می‌تواند بر درآمد فاکسکان تا سال ۲۰۲۲ تاثیر منفی بگذارد.

این شرکت با جذب نیروهای جدیدی در خط تولید به دنبال تامین سفارشات و آماده شدن برای تولید بیشتر است. پیشتر فاکسکان به نیروهای جدیدش وعده داده بود که در صورت تداوم حضور در خط تولید این کمپانی می‌توانند از مزایای تقریبا هزار دلاری بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی