ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه اجتماعی نزدیک به دونالد ترامپ، GETTR در روز راه‌اندازی هک شد

شبکه اجتماعی GETTR که توسط «جیسون میلر»، یکی از مشاوران قبلی ترامپ تاسیس شده و مدعی حمایت از میهن‌پرستان آمریکایی است، در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) مصادف با اولین روز آغاز به کار رسمی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

شبکه اجتماعی GETTR که توسط «جیسون میلر»، یکی از مشاوران قبلی ترامپ تاسیس شده و مدعی حمایت از میهن‌پرستان آمریکایی است، در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) مصادف با اولین روز آغاز به کار رسمی خود هک شد.

این حمله به اکانت برجسته‌ترین چهره‌های این پلتفرم از جمله «مایک پومپئو»، «استیو بنن»، «مارجری تیلور-گرین»، «هارلن هیل» و خود «جیسون میلر» صورت گرفت. به گزارش بیزینس اینسایدر، این هکر پس از دسترسی به حساب‌های کاربری، پروفایل آن‌ها را ویرایش و این عبارت را در آن‌ها درج کرده است: «JubaBaghdad@ این‌جا بود :) ^^ فلسطین را آزاد کنید ^^.»

با وجود این که شبکه اجتماعی GETTR حداقل از تاریخ ۲ ژوئیه در دسترس کاربران قرار داشته، ولی راه‌اندازی رسمی آن از ۴ ژوئیه آغاز شده است. این پلتفرم خودش را به عنوان شبکه آزادی و محلی برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها معرفی می‌کند.

هک شبکه اجتماعی GETTR

JubaBaghdad در مصاحبه با بیزینس اینسایدر روش هک خود را فاش نکرده، اما می‌گوید ظرف مدت ۲۰ دقیقه صرفا برای سرگرمی به این وب‌سایت نفوذ کرده است. او مدعی شد که یافتن و استفاده از نقص‌های امنیتی GETTR کار راحتی بوده است: «وقتی مطمئن نشده‌اند که همه چیز درست، یا حداقل اکثر بخش‌ها ایمن است، نباید وب‌سایت را راه‌اندازی می‌کردند.»

اگرچه GETTR حالا مشکل قبلی را حل کرده، اما JubaBaghdad می‌گوید هنوز هم می‌تواند داده‌های کاربر از جمله آدرس ایمیل و سال تولد او را به دست آورد. مدیرعامل GETTR در گفتگو با بیزینس اینسایدر از این هک به‌عنوان سندی برای موفقیت خود یاد کرد: «وقتی سراغتان می‌آیند، می‌دانید که دارید تحولات درستی ایجاد می‌کنید. این مشکل ظرف چند دقیقه شناسایی و حل شد، و تمام کاری که از دست مهاجم برمی‌آمد تغییر چند نام کاربری بود.»

پلتفرم GETTR عمدتا به دنبال جذب کاربرانی است که از زمان مسدودسازی حساب ترامپ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ از توییتر روی‌گردان شده‌اند. مدیرعامل این شبکه اجتماعی مدعی است آن‌ها حالا بیش از ۵۰۰ هزار کاربر دارند و همچنان افرادی بیشتری به سمت این پلتفرم جذب خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی