ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی ام و به علت کمبود تراشه شرایط تولید خود را به حالت بحرانی تغییر داده است

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، به علت کمبود مداوم تراشه های رایانه‌ای تولیدات شرکت بی ام و وارد شرایط بحرانی شده است. این گزارش توسط رویترز منتشر شده است و با اعلام این که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، به علت کمبود مداوم تراشه های رایانه‌ای تولیدات شرکت بی ام و وارد شرایط بحرانی شده است. این گزارش توسط رویترز منتشر شده است و با اعلام این که کمبود تراشه‌ها و انواع نیمه هادی‌ها می‌تواند افت قابل توجهی در میزان تولیدات این شرکت ایجاد کند.

میلان ندلکوویچ، عضو هیئت مدیره شرکت بی ام و اعلام کرده است که برخی از خطوط تولید این شرکت به طور کامل متوقف شده است و تخمین زده می‌شود که تولیدات این شرکت در سال 2021 میلادی در حدود 30 هزار دستگاه کاهش پیدا کند.

در حال حاضر چشم انداز نیمه دوم سال چندان مشخص نیست.

بی ام و انتظار ندارد که بتواند کمبودهای نیمه اول سال را در نیمه دوم سال جاری جبران کند.

از اواخر سال 2020 میلادی خبرهایی مبنی بر کمبود تراشه در صنعت خودروسازی رسانه‌ای شد و حال تخمین زده می‌شود که خودروسازان بیش از 110 میلیارد دلار بر سر این مسئله متضرر شده‌اند.

با مداخله دولت‌های اروپایی، چین و ایالات متحده آمریکا، این کمبود در حال جبران شدن است اما انتظار می‌رود که این مسئله خودروسازان را در سال 2021 میلادی تحت تاثیر شدیدی قرار خواهد داد و در نتیجه تولیدات در سال 2022 میلادی به حالت عادی باز خواهد گشت.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ حوزه فن آوری اکثر تولیدات تراشه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و خودروسازان به علت کاهش تولید و فروش پس از شیوع کرونا سفارش گذاری های خود را به طور محسوسی کاهش داده‌اند و همین مسئله باعث شد تا پس از سر گیری تولید با کمبود تراشه مواجه شوند.

این مسئله تا جایی پیش رفت که خودروسازان آمریکایی مجبور به حذف برخی از امکانات و تجهیزات اضافی شده‌اند. در این میان پای مسائل سیاسی نیز باز شد و دولت آمریکا با اهدای واکسن به کشور تایوان از کاهش تولید تراشه در این کشور مهم در صنعت تراشه سازی جلوگیری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی