ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: نسل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگر مینی-LED امسال از راه می‌رسد

مدت‌هاست منتظر رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو با طراحی تازه و سخت افزار قدرتمند هستیم. حالا تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» اعلام کرده تولید انبوه مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

مدت‌هاست منتظر رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو با طراحی تازه و سخت افزار قدرتمند هستیم. حالا تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» اعلام کرده تولید انبوه مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با نمایشگر مینی-LED در فصل سوم امسال آغاز می‌شود.

بسیاری از گزارش‌ها تا به امروز به معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو در فصل سوم ۲۰۲۱ اشاره کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که در ماه سپتامبر (شهریور ماه) شاهد رونمایی از آن در کنار سری آیفون ۱۳ باشیم.

با وجود اینکه تاریخ رونمایی می‌تواند متفاوت باشد، به باور مینگ-چی کو تولید انبوه این لپ‌تاپ‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱ یعنی در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر آغاز می‌شود. این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها بجای معرفی مک‌بوک پرو جدید در مراسم رونمایی از آیفون‌ها و اپل واچ‌های جدید، یک رویداد جداگانه در ماه‌های پایانی ۲۰۲۱، اکتبر یا نوامبر برگزار کنند.

این لپ‌تاپ‌های جدید همانند آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به نمایشگر مینی-LED مجهز می‌شوند. بنابراین با توجه به مشکلاتی که اپل برای تامین این پنل‌ها با آ‌ن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، شاید فاصله میان معرفی و عرضه نسل جدید مک‌بوک پرو چندین هفته باشد. علاقه‌مندان به آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی چنین فاصله‌ای را تجربه کرده‌اند، البته اپل ۲۰۰ میلیون دلار برای بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری کرده است.

نسل جدید مک‌بوک پرو

طبق گزارش‌ها، مک‌بوک پرو جدید از طراحی تازه‌ای بهره می‌برد، به پورت‌های بیشتری مانند HDMI و درگاه کارت حافظه مجهز می‌شود و البته خبری از تاچ بار در آن نخواهد بود. با توجه به استفاده از پنل مینی-LED، احتمالا قیمت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید نسبت به نسل کنونی افزایش خواهد داشت.

مینگ-چی کو همچنین به استفاده از نمایشگر مینی-LED در نسل بعدی مک‌بوک ایر هم اشاره کرده، هرچند این محصول تا سال آینده میلادی از راه نمی‌رسد. اخیرا گزارشی از سوی یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «DylanDkt» منتشر شده بود که از تجهیز مک‌بوک ایر جدید به پردازنده اپل M2 خبر می‌داد. این لپ‌تاپ با طراحی بروز شده و همچنین رنگ‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی