ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ از چیپ اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام قدرتمندتر خواهد بود

گزارشی که از محصول مشترک سامسونگ و AMD یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ منتشر شده، نشان می‌دهد که این چیپست در بخش CPU از اسنپدراگون ۸۹۵ و در بخش GPU علاوه بر تراشه کوالکام، از A15 بایونیک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

گزارشی که از محصول مشترک سامسونگ و AMD یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ منتشر شده، نشان می‌دهد که این چیپست در بخش CPU از اسنپدراگون ۸۹۵ و در بخش GPU علاوه بر تراشه کوالکام، از A15 بایونیک اپل هم قدرت بیشتری دارد.

به گفته منبع آگاهی به نام TheGalox، اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ این فرصت را دارد تا برای اولین بار از حیث قدرت پردازش و عملکرد گرافیکی در مقایسه با چیپست بعدی کوالکام که احتمالا اسنپدراگون ۸۹۵ نام می‌گیرد، قوی‌تر ظاهر شود. چیپست بعدی سامسونگ حتی می‌تواند در فعالیت‌های گرافیکی از چیپست بعدی اپل یعنی A15 بایونیک هم قدرت بیشتری داشته باشد، اما احتمالا رقابت در زمینه پردازش‌های CPU را به تراشه اپل واگذار خواهد کرد.

متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات و جزئیات دیگری در این زمینه در دسترس نیست و منبع گزارش هم داده بیشتری منتشر نکرده است. او صرفا می‌گوید قدرتمندترین چیپست‌های پرچمدار بازار از نظر توان گرافیکی به ترتیب اگزینوس ۲۲۰۰، A15 بایونیک و اسنپدراگون ۸۹۵ خواهند بود. این رده‌بندی از نظر CPU به A15 بایونیک، اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۵ تبدیل می‌شود.

اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ

چندی پیش یک منبع آگاه دیگر با انتشار بنچمارک 3D Mark Wildlife GPU از برتری اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به A14 بایونیک و اسنپدراگون ۸۸۸ خبر داده بود. تراشه سامسونگ در آن آزمایش امتیاز ۸۱۳۴ را کسب کرده بود در حالی که اپل به امتیاز ۷۶۶۸ و اسنپدراگون ۸۸۸ به امتیاز ۵۳۸۲ رسیده بود.

تراشه حاصل از همکاری مشترک سامسونگ و AMD در بخش گرافیک از معماری RDNA2 استفاده می‌کند و همین مسئله ظاهرا باعث می‌شود هیچ چیپست دیگری نتواند روی دست آن بلند شود. البته اگزینوس ۲۲۰۰ در بنچمارک Mark Wildlife از هسته‌های Cortex-A77 استفاده کرده بود، پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این چیپست با برخورداری از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

در مجموع به نظر می‌رسد که عزم سامسونگ امسال برای کنار زدن رقبا در زمینه چیپست‌های موبایل جدی است و احتمالا در این زمینه موفق خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • General chepset
    General chepset | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    عالیه

مطالب پیشنهادی