ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استلانتیس ۳۰ میلیارد یورو برای برقی‌سازی محصولات خود سرمایه‌گذاری می‌کند

گروه تازه‌متولدشده استلانتیس (متشکل از پژو سیتروئن و فیات کرایسلر) از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد یورویی (معادل 35.6 میلیارد دلار) تا سال 2025 به منظور تسریع برقی‌سازی محصولات خود و توسعه نرم‌افزارهای جدید خبر داد. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گروه تازه‌متولدشده استلانتیس (متشکل از پژو سیتروئن و فیات کرایسلر) از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد یورویی (معادل 35.6 میلیارد دلار) تا سال 2025 به منظور تسریع برقی‌سازی محصولات خود و توسعه نرم‌افزارهای جدید خبر داد. این اقدامات با هدف افزایش میزان سوددهی صورت می‌گیرد. احتمالا می‌دانید گروه استلانتیس 14 برند زیرمجموعه دارد. تمامی این برندها بر مبنای چهار پلتفرم اختصاصی، سه نوع پیشرانه متفاوت و چند پک باتری معین خودروهای الکتریکی تولید خواهند کرد.

آنطور که در بیانیه رسمی آمده، استلانتیس می‌خواهد مخارج مالکیت خودروهای برقی را تا سال 2026 با مدل‌های بنزینی هم‌تراز کرده و این دسته از خودروها را به یک گزینه مقرون به صرفه برای عموم مردم تبدیل کند. این گروه خودروسازی در نظر دارد تا سال 2030 فروش مدل‎‌های تمام الکتریکی و هیبریدی در اروپا را از 14 درصد کنونی، به 70 درصد و در آمریکا از 4 درصد به 40 درصد افزایش دهد.

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس محصولات آتی را «خودروهای نمادین» با «عملکرد، توانایی، استایل، راحتی و برد حرکتی مناسب» که با استفاده‌های روزمره مشتریان تناسبی کامل دارند، توصیف می‌کند.

چهار پلتفرم مخصوص خودروهای برقی به صورت انعطاف‌پذیر طراحی شده و قابلیت تغییر ابعاد را دارند، به همین جهت امکان ساخت مدل‌هایی در کلاس‌های متفاوت بر مبنای آنها فراهم خواهد بود. این پلتفرم‌ها STLA Small، STLA Medium، STLA Large و STLA Frame نام دارند و از آپدیت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کنند.

قوای محرکه هم شامل موتور، گیربکس و اینورتر بوده و بسته به نوع مدل نیرو را به دیفرانسیل جلو، عقب یا هر دو دیفرانسیل منتقل می‌کند. گفته می‌شود امکان تولید سالانه دو میلیون خودرو بر اساس هر یک از پلتفرم‌های مذکور وجود خواهد داشت.

برندهای استلانتیس در یک نگاه

استلانتیس قصد دارد چند پک باتری را برای برندهای زیرمجموعه خود تدارک ببیند. این پک‌ها انرژی لازم برای پیمایش مسافت 500 الی 800 کیلومتری را تامین می‌کنند و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، با هر دقیقه شارژ، 32 کیلومتر برد به خودروها افزوده می‌شود. این کمپانی در حال حاضر مشغول کار روی باتری‌هایی با چگالی بالا و عاری از نیکل-کبالت است که نسخه نهایی آنها تا سال 2024 آماده خواهد شد. نسل بعدی باتری‌های جامد هم احتمالا از سال 2026 به خطوط تولید راه پیدا خواهد کرد.

ماموریت تولید مدل‌های برقی گروه استلانتیس به پنج کارخانه بزرگ در اروپا و آمریکای شمالی محول می‌شود. مجموع ظرفیت تولید این کارخانه‎‌ها تا سال 2025 برابر با 130GWh خواهد بود، اما تا سال 2030 به بیش از 260GWh افزایش خواهد یافت. طبق هدف‌گذاری‌ها، هزینه ساخت باتری نیز تا سال 2024 باید به میزان 40 درصد کاهش پیدا کند، 20 درصد کاهش دیگر تا سال 2030 هدف‌گذاری شده است.

استلانتیس برقی‌سازی محصولات تجاری خود را نیز دنبال می‌کند. این کمپانی بزرگ قصد دارد در کنار خودروهای تجاری سبک برقی، ون‌های سایز متوسط مجهز به پیشرانه‌های هیدروژنی را نیز تا قبل از پایان سال 2021 وارد بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ulzzang
    ulzzang | ۲۱ تیر ۱۴۰۰

    این همه پول از کجا میاد تویوتا با ۲۷۰ میلیارد دلار درآمد ۱۴ میلیارد دلار سود داره

مطالب پیشنهادی