ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضرورت اتصال موبایل به اینترنت برای استفاده از واتس‌اپ در سایر دستگاه‌ها برداشته می‌شود

کاربران آخرین نسخه بتا واتس‌اپ اکنون می‌توانند از طریق سایر دستگاه‌ها به صورت مستقل به این پیام رسان متصل شوند و دیگر ضرورتی برای اتصال گوشی هوشمند به اینترنت برای استفاده از واتس‌اپ در سایر ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴

کاربران آخرین نسخه بتا واتس‌اپ اکنون می‌توانند از طریق سایر دستگاه‌ها به صورت مستقل به این پیام رسان متصل شوند و دیگر ضرورتی برای اتصال گوشی هوشمند به اینترنت برای استفاده از واتس‌اپ در سایر نسخه‌های دسک‌تاپ و تحت وب وجود ندارد.

اگر تاکنون سعی کرده باشید از نسخه دسکتاپ یا تحت وب واتس‌اپ استفاده کنید، حتما می‌دانید که اتصال موبایل به اینترنت برای استفاده از آن ضروری است. اکنون با انتشار نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ ضرورت اتصال موبایل به اینترنت از بین رفته است و کاربران می‌توانند راحت‌تر از گذشته از پلتفرم پیام‌رسان فیسبوک در سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

چندی پیش ویل کتکارت، مدیر واتس‌اپ و مارک زاکربرگ پیرامون چالش‌های فنی پیش‌رو برای برقراری رمزگذاری سرتاسر، اظهار نظر کرده بودند. اکنون کتکارت با انتشار پستی در وبلاگ مهندسی فیسبوک، جزئیات بیشتری پیرامون حفظ امنیت در هنگام اتصال چندین دستگاه به یک حساب کاربری واتس‌اپ منتشر کرده است.

واتساپ

همان طور که در تصویر مشاهده می‌شود، در حالت عادی اتصال موبایل کاربر به اینترنت برای احراز هویت و استفاده از قابلیت رمزگذاری و رمزگشایی پیام‌ها ضروری است. همچنین کلید رمزگذاری برای دسترسی به سایر اطلاعات مانند تاریخچه پیام‌ها و نام مخاطبین مورد نیاز است؛ در نتیجه بدون اتصال موبایل نمی‌توان از قابلیت‌های پیام‌رسان در سایر دستگاه‌ها بهره برد.

در نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ، نیاز به اتصال موبایل برای ارائه کلید رمزگذاری از بین رفته است و هر دستگاه به صورت مستقل می‌تواند به سرورهای فیسبوک متصل شود. در حال حاضر حداکثر تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند در یک حساب کاربری از قابلیت گفته شده بهره ببرند، ۴ عدد است اما احتمال دارد در آینده شاهد افزایش این مقدار باشیم. اتصال مستقل باعث نشده است که ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ نادیده گرفته شوند و رمزگذاری سرتاسری همچنان به حفظ حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران خواهد پرداخت.

واتساپ

البته ارائه قابلیت اتصال همزمان چند دستگاه به صورت مستقل در واتس‌اپ چندان آسان نبوده و فیسبوک را وادار کرده است تا در طراحی و معماری پلتفرم خود تغییراتی ایجاد کند. همچنین هنوز برخی قابلیت‌ها مانند مشاهده موقعیت زنده، پین کردن چت‌ها، عضویت و مدیریت گروه‌ها در کنار تغییر اطلاعات حساب‌های کاربری واتس‌اپ بیزینس در حالت جدید امکان‌پذیر نیست. همچنین پیام دادن یا برقراری تماس با افرادی که از نسخه‌های بسیار قدیمی واتس‌اپ استفاده می‌کنند، مقدور نخواهد بود. 

کاربران برای استفاده از قابلیت جدید واتس‌اپ ابتدا باید آخرین نسخه آزمایشی اپلیکیشن آن را روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید یا iOS نصب کنند و سپس طبق راهنمای منتشر شده توسط فیسبوک، اقدام به ثبت‌نام کنند. به نظر می‌رسد که نسخه آزمایشی تنها محدود به برخی بازارها است و کاربران تمامی کشورها نمی‌توانند از آن بهره ببرند. فیسبوک اعلام نکرده است که چه کشورهایی قادر به فعال‌سازی ویژگی مذکور خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی