ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ولو Steam Deck
تکنولوژی

پی‌سی گیمینگ ولو Steam Deck با محدود کردن فریم ریت، شارژدهی را افزایش می‌دهد

چند وقت پیش ولو از پی‌سی گیمینگ قابل حمل خود به نام Steam Deck با سخت افزاری قدرتمند رونمایی کرد. حالا این کمپانی گفته این کنسول به یک حالت محدودیت فریم ریت مجهز می‌شود تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

چند وقت پیش ولو از پی‌سی گیمینگ قابل حمل خود به نام Steam Deck با سخت افزاری قدرتمند رونمایی کرد. حالا این کمپانی گفته این کنسول به یک حالت محدودیت فریم ریت مجهز می‌شود تا برای افزایش شارژدهی باتری، فریم ریت را کاهش دهد.

برای مثال اگر در حال اجرای یک بازی باشید که نیاز چندان به پاسخگویی بصری سریع ندارد، می‌توانید با این قابلیت برای مدت زمان بیشتری با ولو Steam Deck بازی کنید. به گفته ولو، ۳۰ فریم بر ثانیه کف فریم ریت موردنظر این کمپانی برای اجرای مناسب بازی‌ها به حساب می‌آید و تمام بازی‌های مورد بررسی این کمپانی توانسته‌اند در این کنسول به این فریم ریت و حتی بالاتر دست پیدا کنند.

مسلما گیمرها نمی‌خواهند با یک کنسول ۳۹۹ دلاری، بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت و فریم ریت زیر ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند و به گفته ولو، این کنسول در فریم ریت بالاتر هم می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

ولو Steam Deck

به گفته ولو، در حالت ۳۰ فریم در ثانیه می‌توان تا ۶ ساعت بازی «پورتال ۲» را روی Steam Deck اجرا کرد، اما اگر محدودیتی برای فریم ریت وجود نداشته باشد، این زمان به ۴ ساعت کاهش می‌یابد. البته بازی‌های مدرن و سنگین احتمالا فریم ریتی کمی بالاتر از ۳۰ فریم داشته باشند، بنابراین اختلاف میان این دو حالت کاهش می‌یابد.

امکان اجرای بازی‌ها با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه مربوط به بازی‌های کنونی می‌شود و برای مثال نمی‌توان انتظار چنین عملکردی را در بازی‌های سال‌های آینده داشت، بلکه جزئیات بازی‌ها را کاهش دهید. با این حال، بازی‌های کنونی را کاربران می‌توانند با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند.

نسخه پایه ولو Steam Deck قیمتی برابر ۳۹۹ دلار دارد. مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۲۹ دلار و بالاترین نسخه با قیمت ۶۴۹ دلار فروخته می‌شود. پیش فروش این پی‌سی گیمینگ قابل حمل شروع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی