ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هشداری برای مالکان خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید؛ سارقان مدرن در کمین‌اند

یکی از آپشن‌هایی که خودروهای پیشرفته دارند، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry) است. این سیستم اگرچه استفاده از خودرو را راحت‌تر و آسان‌تر کرده، ولی از لحاظ امنیتی خطراتی دارد و ممکن است حتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

یکی از آپشن‌هایی که خودروهای پیشرفته دارند، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry) است. این سیستم اگرچه استفاده از خودرو را راحت‌تر و آسان‌تر کرده، ولی از لحاظ امنیتی خطراتی دارد و ممکن است حتی باعث سرقت بدون دردسر وسیله نقلیه شود. به همین خاطر، پلیس انگلستان اخیرا به دارندگان مدل‌های مجهز به این آپشن توصیه کرده سوئیچ‌ خود را درون قوطی‌های فلزی یا کیف‌های مخصوص نگهداری کنند.

آمارهای موجود حکایت از آن دارند بین ماه‌های می و ژوئن میزان سرقت خودرو 3.1 درصد در بریتانیا افزایش یافته است. نکته عجیب اینکه به گفته پلیس ملی بخش قابل ملاحظه‌ای از این افزایش با سیستم ورود بدون کلید در ارتباط است، چرا که گروه‌های خلافکار سازمان‌یافته با کمک تکنولوژی رله سیگنال سوئیچ حاضر در خانه مالکان را پیدا می‌کنند.

در گام بعدی آنها این سیگنال را از طریق یک دستگاه متحرک تقویت نموده و به خودرو می‌رسانند که نتیجه آن هم باز شدن درب خودرو بدون هر گونه دخالت فیزیکی است.

با توجه به این روش، پلیس ملی بریتانیا تاکید کرده رانندگان سوئیچ‌های خود را داخل قوطی‌های فلزی یا کیف‌های مخصوصی که برای نگهداری از کلید‌های دیجیتال طراحی شده، نگهداری کنند.

در این راستا پلیس لسترشر هفت نفر از اعضای یک گروه خلافکار را دستگیر کرده است. این افراد در مجموع 50 خودروی مجهز به سیستم ورود بدون کلید را به ارزش کلی 2.4 میلیون پوند (معادل 3.3 میلیون دلار) سرقت کرده‌اند. به غیر از این در لیورپول هم 5 نفر در ارتباط با سرقت خودروهای بدون کلید به روش مذکور دستگیر شده‌اند. ارزش خودروهای سرقت شده توسط این افراد هم 2.6 میلیون پوند (3.6 میلیون دلار) برآورد می‌شود.

گفتنی است با افزایش سرقت خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید، خودروسازان در تلاش هستند با ابداع روش‌های نوین ایمنی این سیستم را ارتقا دهند. برای نمونه شرکت داج اعلام کرده از مکانیسم تشخیص هویت دوگانه در محصولات آتی خود استفاده می‌کند. در این مکانیسم، دور موتور برخی از مدل‌های قدرتمند به 675 محدود می‌شود و تا زمان وارد نشدن رمز عبور روی نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، این محدودیت پابرجا می‌ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی