ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مهاجرت
تکنولوژی

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران: در روزهای اخیر جستجوی کلیدواژه مهاجرت ۷ برابر بیشتر شد

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران می‌گوید که در پی تصمیم مجلس برای اصل هشتاد و پنجی شدن طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی، میزان جستجوی کلیدواژه مهاجرت در گوگل با افزایش ۷ برابری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران می‌گوید که در پی تصمیم مجلس برای اصل هشتاد و پنجی شدن طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی، میزان جستجوی کلیدواژه مهاجرت در گوگل با افزایش ۷ برابری مواجه بوده است.

«بهرام صلواتی» در گفتگو با همشهری گفته است که طرح صیانت تأثیر بزرگی روی جستجوی کلیدواژه مهاجرت در گوگل داشته است که می‌تواند مستقیما روی میزان مهاجرت مردم از کشور تأثیرگذار باشد.

او در همین رابطه گفته است: «طرح صیانت از فضای مجازی خیلی سر و صدا کرده و واکنش‌هایی که از سوی کاربران می‌بینیم مبین این است که نمی‌شود راجع به آینده بی‌تفاوت بود. نمایندگان مجلس توجه کنند که جامعه بیشتر از این کشش فضای یأس و ناامیدی و انسداد را ندارد. این کاملا درست است که تصویب این طرح می‌تواند در جابه‌جایی شاخص‌های مهاجرت ایرانیان تأثیر داشته باشد.»

مهاجرت

در حال حاضر اگر در سرویس گوگل ترندز، کلیدواژه مهاجرت را جستجو کنید با نموداری مشابه نمودار بالا مواجه می‌شوید. همانطور که از شیب نمودار مشخص است، طی هفته گذشته جستجوی این کلیدواژه با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است که عده زیادی این موضوع را بی‌ارتباط با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که اخیرا در مجلس ایران درباره آن صحبت شد نمی‌دانند.

شایان ذکر است که تشدید مسئله مهاجرت در ایران، صرفا یک روند استنتاج شده از گفت‌وگوهای شفاهی در سطح جامعه و شبکه‌های اجتماعی نیست و بعضی مطالعات آکادمیک هم بر این روند صحه می‌گذارند. معتبرترین مرجع مکتوب در این زمینه «سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۰» است که توسط رصدخانه مهاجرت ایران و زیرنظر پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی‌شریف منتشر شده است.

طبق این سالنامه ایران از نظر تعداد ایرانی‌های در وضعیت پناهجویی در سال ۲۰۲۰، مرتبه ۱۴ را در میان ۱۹۵ کشور دارد. از نظر مهاجرت دانشجویی نیز ایران نسبت به کشورهای دیگر براساس جمعیت دانشجویان ایرانی ساکن خارج، در سال ٢٠١٨ نوزدهمین رتبه را در بین ۲۴۱ کشور مورد مطالعه به‌خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۹ مرداد ۱۴۰۰

    اینقدر بگید تا راه رفتن رو هم ببندن

  • Milad
    Milad | ۹ مرداد ۱۴۰۰

    شبیه نمودار بورسه. یه کله رفته بالا

  • molavy
    molavy | ۹ مرداد ۱۴۰۰

    والا تو این هشت سال دولت روحانی مگه کسی هم به فکر مهاجرت نیفتاده باشه
    تازه کلی کار نکرده داره خودش امروز گفت

مطالب پیشنهادی