ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایننس باید تا دو هفته دیگر فعالیت‌های خود را در مالزی متوقف کند

مالزی جدیدترین کشوری است که به جنگ بایننس می‌رود، چرا که مقامات رگولاتوری این کشور این صرافی را به فعالیت غیرقانونی در مالزی متهم کرده و خواستار توقف کلیه فعالیت‌های آن شده‌اند. بر اساس اطلاعیه‌ای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مالزی جدیدترین کشوری است که به جنگ بایننس می‌رود، چرا که مقامات رگولاتوری این کشور این صرافی را به فعالیت غیرقانونی در مالزی متهم کرده و خواستار توقف کلیه فعالیت‌های آن شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) منتشر کرده، بایننس باید تمامی فعالیت‌های صرافی و نهادهای وابسته خود را در این کشور متوقف کند. این کمیسیون می‌گوید بایننس برخلاف هشدارهای قبلی مشغول فعالیت در مالزی بوده است. حدود یک سال پیش در گزارشی اعلام شده بود که بایننس مجوز فعالیت در مالزی را در اختیار ندارد.

بزرگ‌ترین صرافی دنیا حالا از روز سه‌شنبه به مدت ۱۴ روز کاری فرصت دارد تا وب‌سایت و اپلیکیشن خود را در مالزی غیرفعال کند و به کمپین‌های تبلیغاتی خود پیرامون خدمت‌رسانی در این کشور پایان دهد. مالزی از مدیرعامل بایننس هم خواسته تا پیگیر تبعیت کامل از قوانین باشد. رگولاتوری اوراق بهادار مالزی به شهروندان خود توصیه کرده که از سرمایه‌گذاری با پلتفرم این شرکت خودداری کنند چون فعالیت بایننس غیرقانونی تلقی می‌شود.

سخنگوی بایننس در واکنش به این حکم می‌گوید آن‌ها فعالیتی در مالزی ندارند: «بایننس در همکاری با رگولاتورها در فضای این صنعت در حال ظهور رویکردی مشارکتی را در پیش می‌گیرد و به شکل جدی از قوانین تبعیت خواهد کرد. ما به‌طور فعال پیگیر سیاست‌ها، قوانین و مقررات در حال تغییر این صنعت جدید هستیم.»

فعالیت بایننس چند وقت پیش در بریتانیا، ژاپن و بخشی از کانادا متوقف شد. افزون بر این، هند هم ظاهرا در حال انجام تحقیقاتی پیرامون نقش بایننس در یک پولشویی بزرگ چینی است که شامل اپلیکیشن‌های شرط‌بندی می‌شود. به گفته منابع آگاه، اداره نظارتی وزارت امور مالی هند مدیران بایننس را برای ارائه توضیحات فراخوانده ولی پرونده هنوز در دست تحقیق و بررسی قرار دارد.

این پرونده حول محور اپلیکیشن‌های شرط‌بندی چینی جریان دارد که در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۰ میلیارد روپیه گردش مالی داشته‌اند. گفته می‌شود که مقامات به پولشویی از طریق صرافی رمزارزی هندی Wazirx مشکوک هستند؛ این صرافی در سال ۲۰۱۹ توسط بایننس خریداری شده بود. با این حال، بایننس می‌گوید هیچ احضاریه‌ای در ماه ژوئن و ژوئیه دریافت نکرده و احضاریه‌ها فقط مربوط به Wazirx بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی