ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ظاهرا می‌خواهد بدون رمزگشایی به اطلاعات رمزنگاری شده دسترسی پیدا کند

فیسبوک ظاهرا می‌خواهد بدون رمزگشایی به محتوای داده‌های رمزنگاری شده دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تحلیل کند. گزارشی تازه می‌گوید این شرکت با این کار می‌خواهد از داده‌هایی مثل پیام‌های رمزنگاری‌شده واتس‌اپ برای تبلیغات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

فیسبوک ظاهرا می‌خواهد بدون رمزگشایی به محتوای داده‌های رمزنگاری شده دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تحلیل کند. گزارشی تازه می‌گوید این شرکت با این کار می‌خواهد از داده‌هایی مثل پیام‌های رمزنگاری‌شده واتس‌اپ برای تبلیغات هدفمند استفاده کند، البته واتس‌اپ چنین ایده‌ای را رد کرده است.

طبق گزارش The Information، فیسبوک تایید کرده که در حال ایجاد تیمی از متخصصان هوش مصنوعی است تا بدون نیاز به رمزگشایی بتواند اطلاعات رمزنگاری‌شده را تحلیل کند. این پروژه فعلا هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، ولی این تحقیقات در زمینه تبلیغات هدفمند به فیسبوک کمک خواهد کرد.

حوزه تحقیقاتی فیسبوک «رمزنگاری هم‌ریختی» نام دارد و این شرکت امیدوار است که با کمک آن بتواند از داده‌های رمزنگاری‌شده اطلاعات بخواند و در عین حال با حفظ حریم خصوصی از اطلاعات در برابر حملات سایبری محافظت کند. البته «ویل کتکارت»، مدیر واتس‌اپ در توییتی در واکنش به گزارش اینفورمیشن گفت این پیام‌رسان در حال ارزیابی شرایط استفاده از سیستم رمزنگاری هم‌ریختی نیست. او افزود باید نسبت به کسانی که ادعا می‌کنند برنامه‌هایی مثل ما می‌توانند فقط در موارد دلخواه پیام‌ها را ببینند، شک کنیم. کتکارت مدعی شد: «فناوری بدین شکل کار نمی‌کند.»

افزون بر این، سخنگوی فیسبوک در گفتگو با این خبرگزاری می‌گوید هنوز خیلی زود است که رمزنگاری هم‌ریختی را به عنوان سیستم رمزنگاری واتس‌اپ در نظر بگیریم. این شرکت در شرایطی تیم تحقیقاتی جدید خود را تشکیل داده که اپل چندی پیش با راه‌اندازی سیستم شفافیت ردیابی اپ‌ها چالش‌های زیادی را برای سرویس‌های تبلیغاتی این شرکت به وجود آورد.

با این وجود، فیسبوک آگهی‌هایی را برای استخدام نیروهای مرتبط در وب‌سایت خود منتشر کرده و می‌گوید قصد دارد روی فناوری‌های حفظ حریم خصوصی کار کند و به‌صورت همزمان کارآمدی سیستم‌های تبلیغاتی خود را افزایش دهد.

فیسبوک تاکنون بارها به خاطر نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران مورد انتقاد مردم و مقامات مسئول قرار گرفته است. خبرگزاری «اینفورمیشن» باور دارد که رمزنگاری هم‌ریختی پاسخ فیسبوک به نگرانی‌های فزاینده در زمینه حریم خصوصی و ارتباط آن با مدل تجاری تبلیغاتی این شرکت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

    کاش زاده نمیشد زاکربرگ

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

    ای کاش نابود میشد

    فیسبوک و مالکش واقعا نچسب و مزخرف هستند

مطالب پیشنهادی