ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا جانسون اند جانسون
تکنولوژی

اثربخشی واکسن جانسون و جانسون روی گونه دلتا کرونا در جدیدترین آزمایش‌ها

واکسن ویروس کرونا جانسون و جانسون در آزمایش‌هایی که در آفریقای جنوبی انجام گرفته، سطح خوبی از محافظت در برابر بیماری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ را از خود نشان داده و تا ۷۱ درصد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

واکسن ویروس کرونا جانسون و جانسون در آزمایش‌هایی که در آفریقای جنوبی انجام گرفته، سطح خوبی از محافظت در برابر بیماری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ را از خود نشان داده و تا ۷۱ درصد روی گونه دلتا کارایی داشته است.

واکسن جانسون و جانسون در یک مطالعه تحقیقاتی از اواسط ماه فوریه تا ماه مه به ۴۷۷,۲۳۴ عضو کادر درمان تزریق شده بود. «گلندا گری»، محقق ارشد مطالعه اخیر می‌گوید این واکسن تک دوز بین ۹۱ تا ۹۶.۲ درصد از مرگ جلوگیری می‌کند و ۶۷ درصد در برابر گونه بتا مصونیت به وجود می‌آورد. مقاومت آن در برابر گونه دلتا حدود ۷۱ درصد است.

گری مدعی است: «میزان مرگ و میر در میان افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند بسیار کمتر از گروه کنترل بوده و داده‌ها از محافظت حداکثر ۹۶.۲ درصدی نسبت به مرگ خبر داده‌اند.» واکسیناسیون ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شروع متزلزلی داشت. دولت این کشور اوایل سال تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد چون در یک مطالعه مشخص شده بود که این واکسن در برابر گونه بتا که در آن زمان در آفریقای جنوبی غالب بود، محافظت کمی به وجود می‌آورد.

ولی مدتی بعد واکسیناسیون دوباره شروع شد و حالا نزدیک ۸.۳ میلیون نفر در این کشور واکسن دریافت کرده‌اند. واکسن جانسون و جانسون در ماه آوریل از وزارت بهداشت آفریقای جنوبی مجوز گرفت و حالا در کنار واکسن فایزر اصلی‌ترین منبع واکسیناسیون مردم این کشور است. وزیر بهداشت آفریقای جنوبی که به‌تازگی سمت وزارت را برعهده گرفته، می‌گوید آن‌ها در تلاشند تا سایر واکسن‌ها از جمله واکسن چینی سینوواک را هم به چرخه واکسیناسیون خود اضافه کنند.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی در خصوص واکسن آسترازنکا می‌گوید: «مشخص شده که واکسن آسترازنکا در برابر گونه دلتا موثر است و ما باید دوباره این واکسن را به چرخه مصرف برگردانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی