ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی واچ ۴
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴

پس از ماه‌ها شایعه در مورد نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ، بالاخره گلکسی واچ ۴ در مراسم آنپکد معرفی شد. جدیدترین ساعت هوشمند کره‌ای‌ها در دو نسخه ساده و کلاسیک روانه بازار می‌شود که مهم‌ترین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۹

پس از ماه‌ها شایعه در مورد نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ، بالاخره گلکسی واچ ۴ در مراسم آنپکد معرفی شد. جدیدترین ساعت هوشمند کره‌ای‌ها در دو نسخه ساده و کلاسیک روانه بازار می‌شود که مهم‌ترین تفاوت ظاهری‌شان مجهز شدن مدل کلاسیک به حلقه مکانیکی چرخان در اطراف نمایشگر است. هر دو مدل به GPS‌ مجهز هستند اما گلکسی واچ ۴ در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با بدنه آلومینیومی به دست کاربران می‌رسد؛ در حالی که مدل کلاسیک بدنه فولادی دارد و در اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

گلکسی واچ ۴

سری گلکسی واچ ۴ به جدیدترین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی یعنی اگزینوس W920 مجهز شده است. این چیپست جایگزینی برای اگزینوس ۹۱۱۰ محسوب می‌شود و به گفته سامسونگ سرعت بالاتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. اگزینوس W920 به دو هسته پردازشی کورتکس A55، پردازنده اختصاصی کورتکس M55 برای وظایف نمایشگر همیشه روشن و نیز پردازشگر گرافیکی Mali-G68‌ مجهز شده است. به گفته سامسونگ، این چیپ در بخش پردازنده تا ۲۰ درصد سریع‌تر از قبل است و کارایی گرافیکی تا ۱۰ برابر پیشرفت داشته است. علاوه بر این همراه شدن چیپ مدیریت توان، رم LPDDR4 و حافظه eMMC درون یک پکیج، استفاده بهینه‌تر از فضای داخلی کوچک گجت‌های پوشیدنی را به همراه داشته است.

اما به سراغ خود ساعت برویم. گلکسی واچ ۴ همان ظاهر کلی گلکسی واچ ۳ را حفظ کرده و در عین حال با ویژگی‌های کلیدی گلکسی واچ اکتیو ۲ (بررسی دیجیاتو)،‌ تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون، قابلیت ثبت نوار قلب و تحلیل ترکیب بدن (body composition) بر اساس ۵ فاکتور BMI، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن همراه شده است. سامسونگ برای محاسبه دقیق ترکیب بدن،‌ از چندین حسگر از جمله روی کلیدهای کنار ساعت بهره برده است. سامسونگ معتقد است گلکسی واچ ۴ در این زمینه دقت بسیار بالایی دارد.

گلکسی واچ ۴ همچنین در مقابل نفوذ آب و گرد وغبار مقاوم است و تا عمق ۵۰ متری آب به خوبی مقاومت می‌کند. علاوه بر این شیشه ساعت توسط گوریلا گلس +DX پوشانده شده و گواهینامه استاندارد نظامی 810G خبر از یک ساعت مقاوم در شرایط سخت می‌دهد.

گلکسی واچ ۴

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبل در بخش نرم‌افزار اتفاق افتاده؛‌ همان سیستم عاملی که حالا در همکاری نزدیک بین سامسونگ و گوگل برای ترکیب ور او اس و تایزن توسعه یافته و پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی ور او اس گوگل و تایزن سامسونگ به حساب می‌آید. به این ترتیب گلکسی واچ ۴ امکان دسترسی به سرویس‌هایی نظیر گوگل پلی را خواهد داشت اما در عین حال به پوسته «One Watch UI» سامسونگ مجهز شده تا همچنان کم و بیش ظاهری شبیه به تایزن داشته باشد.

سامسونگ، برای گلکسی واچ ۴ تعداد ۴۰ واچ‌فیس پیش فرض را در نظر گرفته است. قابلیت پایش خواب ساعت هوشمند جدید سامسونگ هم نسبت به قبل بهبود یافته و امکان پایش میزان اشباع اکسیژن خون حین خواب را دارد. از قابلیت‌های جالب گلکسی واچ ۴ امکان شناسایی ژست‌های حرکتی است. به عنوان مثال برای رد کردن تماس کافی‌ست مچ دست خود را به سرعت و چند بار تکان دهید.

گلکس واچ ۴ با قیمت پایه ۲۴۹ دلار و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی علیشیری
    مهدی علیشیری | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    در ضمن سنسور قند نداره

  • مهدی علیشیری
    مهدی علیشیری | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    باتری حداکثر ۴۰ ساعت این یک پس رفته...

مطالب پیشنهادی