ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با روش جدید مونتاژ دوربین آیفون، هزینه تولید را کاهش می‌دهد

اپل ظاهرا مدتی است رویکردهای جدیدی برای کاهش هزینه‌ها دنبال می‌کند و در همین راستا تصمیم گرفته لنزهای دوربین آیفون را جداگانه تولید و در نهایت مونتاژ کند. با این رویکرد، تغییری در فرآیند تولید ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اپل ظاهرا مدتی است رویکردهای جدیدی برای کاهش هزینه‌ها دنبال می‌کند و در همین راستا تصمیم گرفته لنزهای دوربین آیفون را جداگانه تولید و در نهایت مونتاژ کند. با این رویکرد، تغییری در فرآیند تولید ایجاد می‌شود که باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد. هرچند بعید به نظر می‌رسد کاهش هزینه‌ها درنهایت به کاهش قیمت نهایی محصول منجر شود.

اپل حالا به صورت جداگانه هر یک از لنزهای دوربین آیفون را تولید می‌کند؛ درحالی که در گذشته تمامی آن‌ها به صورت یکجا تهیه می‌شدند و به صورت پیش آماده جهت تولید مورد استفاده قرار می‌گرفتند. روش قدیمی تا سال گذشته در جریان بوده است و تامین‌کنندگان مختلفی مانند ال جی اینوتک، شارپ و اُفیلم در ساخت لنزهای دوگانه و سه‌گانه از پیش سرهم شده نقش داشتند. اکنون تولید لنز دستگاه‌های اپل به صورت جداگانه خواهد بود و سرهم کردن آن‌ها نیز به بزرگترین سازنده ماژول‌های دوربین موبایل، فاکسکان، محول شده است تا در کاهش هزینه‌ها به اپل کمک کند.

گفته می‌شود که فاکسکان در حال آماده‌سازی خط تولید خود جهت آماده‌سازی سفارش‌های جدید است و ابزارهای کنترل کیفی تازه‌ای توسط شرکت کره‌ای Hyvision در آن قرار گرفته است. به کمک چنین ابزارهایی می‌توان قرارگیری صحیح لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو را چک کرد. همچنین محور نوری لنزها و حسگرهای تصویر هم مورد بازرسی قرار می‌گیرد. در صورتی که تمامی قطعات در محل مناسب قرار نگرفته باشند و محور نوری به درستی تنظیم نمی‌شود، کیفیت تصویر خروجی به شدت افت پیدا می‌کند.

اگرچه اپل ادعا دارد که چنین تغییراتی در زمینه تولید آیفون در نهایت به کاهش هزینه‌ها منتهی می‌شود، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که چنین کاهشی بر قیمت نهایی محصولات تاثیرگذار باشد. همچنین مشخص نیست که روش جدید سر هم کردن ماژول دوربین توسط فاکسکان برای تولید انبوه آیفون ۱۳ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد یا نه؛ زیرا معمولاً آیفون‌های جدید تا چندین ماه قبل از معرفی رسمی روی خط تولید قرار دارند تا بتوانند پاسخگوی تقاضای انبوه خریداران و طرفداران اپل در روزهای ابتدایی عرضه باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی